Elektroniczne Pejzaże Muzyczne 2005

Z LEKSYKON KULTURY WARMII I MAZUR
Skocz do: nawigacja, szukaj
Michał Bukowski podczas koncertu
Fot. Benek Wawrzyniewicz, Tomek Radzik
Źródło: http://www.andymian.pl

Pierwsza edycja imprezy muzycznej o charakterze rozrywkowym, pn. Elektroniczne Pejzaże Muzyczne, zorganizowana na dziedzińcu olsztyńskiego zamku 31 lipca 2005 r.

Organizator

Zaproszenie na imprezę
Źródło: Ze zbiorów WBP w Olsztynie

Przebieg

Impreza (o budowie modułowej) nie miała charakteru konkursowego, a jedynie oglądowy. Opisywaną edycją festiwalu – jak i wszystkimi poprzednimi – kierował Andrzej Mierzyński (również wykonawca muzyki elektronicznej). Impreza odbyła się 31 lipca 2005 r. (sobota) na dziedzińcu olsztyńskiego zamku o godz. 21.00. Stanowisko muzyczne zorganizowano pod słynną ponadstuletnią lipą w centrum dziedzińca. Każdy z z artystów zaprezentował materiał autorski. Koncert prowadził redaktor muzyczny Grzegorz Kasjaniuk z Radia Olsztyn. Na widowni koncertu zasiedli m.in. prezydent Olsztyna oraz zespół redakcyjny serwisu muzyki elektronicznej „MOOZA” z Gdyni, ogólnie w imprezie udział wzięło ponad 300 osób.

Uczestnicy

  • Bookovsky, czyli Michał Bukowski - Kraków
  • Andymian, czyli Andrzej Mierzyński - Olsztyn
  • El_vis, czyli Piotr Lenart - Lublin
  • Adam Bórkowski - Poznań

Wśród zaproszonych gości znaleźli się zarówno muzycy z Olsztyna jak i innych miast Polski. Jako pierwszy z muzyków wystąpił Michał Bukowski (pseudonim artystyczny „Bookovsky”) w czterdziestominutowym programie z muzyką dynamiczną, zwartą i klarowną. Kolejny muzyk (a zarazem grafik) Andrzej Mierzyński (pseudonim artystyczny „Andymian”) zaprezentował utwory zainspirowane muzyką Marka Bilińskiego, Jeana Michela Jarre’a oraz Larry Fasta, określane mianem „niepokojących”. Jako trzeci wystąpił Piotr Lenart (pseudonim artystyczny „El_vis”) z utworami w stylu „przystępnej elektro-muzyki”, charakteryzujący się dobrym warsztatem i lekkością. Jako ostatni zagrał swoje utwory Adam Bórkowski, frontman zespołu „Endorphine” – na autorskiej budowy instrumencie. Jego muzyka wyróżnia się niebanalną formą i psychodeliczną, rozchwianą ekspresją.
Wstęp na imprezę zwyczajowo był bezpłatny. Całość zorganizowano w ramach Olsztyńskiego Lata Artystycznego.

Bibliografia

  1. Mierzyński, Sebastian: Czterech jeźdźców elektroniki / Sebastian Mierzyński // „Gazeta Olsztyńska”. - 2005, nr 137, dod. „Reporter”, s. 11.

Zobacz też