Elektroniczne Pejzaże Muzyczne 2005

Z LEKSYKON KULTURY WARMII I MAZUR
"Bookovsky" - Michał Bukowski
Źródło: www.andymian.pl
Andrzej "Andymian" Mierzyński
Źródło: www.andymian.pl
Piotr "El_vis" Lenart
Źródło: www.andymian.pl
"MrSmok" - Adam Bórkowski
Fot. Jacek Kowalski; Źródło: www.andymian.pl

Pierwsza edycja imprezy muzycznej o charakterze rozrywkowym, pn. Elektroniczne Pejzaże Muzyczne, zorganizowana na dziedzińcu olsztyńskiego zamku 31 lipca 2005 r.

Organizator

Przebieg

Impreza (o budowie modułowej) nie miała charakteru konkursowego, a jedynie oglądowy. Opisywaną edycją festiwalu kierował Andrzej Mierzyński (również wykonawca muzyki elektronicznej). Koncert odbył się 31 lipca 2005 r. (sobota) na dziedzińcu olsztyńskiego zamku o godz. 21.00. Stanowisko muzyczne zorganizowano pod słynną ponadstuletnią lipą w centrum dziedzińca. Każdy z artystów zaprezentował materiał autorski. Koncert prowadził redaktor muzyczny Grzegorz Kasjaniuk z Radia Olsztyn. Na widowni koncertu zasiedli m.in. prezydent Olsztyna oraz zespół redakcyjny serwisu muzyki elektronicznej „MOOZA” z Gdyni, ogólnie w imprezie udział wzięło ponad 300 osób.

Uczestnicy

  • Bookovsky, czyli Michał Bukowski - Kraków
  • Andymian, czyli Andrzej Mierzyński - Olsztyn
  • El_vis, czyli Piotr Lenart - Lublin
  • Adam Bórkowski - Poznań


Wśród zaproszonych gości znaleźli się zarówno muzycy z Olsztyna jak i innych miast Polski. Jako pierwszy z muzyków wystąpił Michał Bukowski (pseudonim artystyczny „Bookovsky”) w czterdziestominutowym programie z muzyką dynamiczną, zwartą i klarowną. Kolejny muzyk (a zarazem grafik) Andrzej Mierzyński (pseudonim artystyczny „Andymian”) zaprezentował utwory zainspirowane muzyką Marka Bilińskiego, Jeana Michela Jarre’a oraz Larry Fasta, określane mianem „niepokojących”. Jako trzeci wystąpił Piotr Lenart (pseudonim artystyczny „El_vis”) z utworami w stylu „przystępnej elektro-muzyki”, charakteryzujący się dobrym warsztatem i lekkością. Jako ostatni zagrał swoje utwory Adam Bórkowski, frontman zespołu „Endorphine”. Jego muzyka wyróżnia się niebanalną formą i psychodeliczną, rozchwianą ekspresją.
Wstęp na imprezę zwyczajowo był bezpłatny. Całość zorganizowano w ramach Olsztyńskiego Lata Artystycznego.

Bibliografia

  1. Mierzyński, Sebastian: Czterech jeźdźców elektroniki / Sebastian Mierzyński // „Gazeta Olsztyńska”. - 2005, nr 137, dod. „Reporter”, s. 11.

Zobacz też