Elektroniczne Pejzaże Muzyczne 2005

Z LEKSYKON KULTURY WARMII I MAZUR
Skocz do: nawigacja, szukaj
Michał Bukowski podczas koncertu
Fot. Benek Wawrzyniewicz, Tomek Radzik
Źródło: http://www.andymian.pl

Pierwsza edycja imprezy muzycznej o charakterze rozrywkowym, pn. Elektroniczne Pejzaże Muzyczne, zorganizowana na dziedzińcu olsztyńskiego zamku 31 lipca 2005 r.

Organizator

Zaproszenie na imprezę
Źródło: Ze zbiorów WBP w Olsztynie

Przebieg

Impreza (o budowie modułowej) nie miała charakteru konkursowego, a jedynie oglądowy. Opisywaną edycją festiwalu – jak i wszystkimi poprzednimi – kierował Andrzej Mierzyński (również wykonawca muzyki elektronicznej). Impreza odbyła się 31 lipca 2005 r. (sobota) na dziedzińcu olsztyńskiego zamku o godz. 21.00. Stanowisko muzyczne zorganizowano pod słynną ponadstuletnią lipą w centrum dziedzińca. Każdy z z artystów zaprezentował materiał autorski. Koncert prowadził prezenter Grzegorz z Radia Olsztyn. Na widowni koncertu zasiedli m.in. prezydent Olsztyna oraz zespół redakcyjny serwisu muzyki elektronicznej „MOOZA” z Gdyni, ogólnie w imprezie udział wzięło ponad 100 osób.

Uczestnicy

  • Bookovsky, czyli Michał Bukowski
  • Andymian, czyli Andrzej Mierzyński
  • El_vis, czyli Piotr Lenart
  • Adam Bórkowski.

Wśród zaproszonych gości znaleźli się zarówno muzycy z Olsztyna jak i innych miast Polski. Jako pierwszy z muzyków wystąpił Michał Bukowski (pseudonim artystyczny „Bookovsky”) w czterdziestominutowym programie z muzyką dynamiczną, zwartą i klarowną. Kolejny muzyk (a zarazem grafik) Andrzej Mierzyński z Olsztyna (pseudonim artystyczny „Andymian”) zaprezentował utwory zainspirowane muzyką Marka Bilińskiego, Jeana Michela Jarre’a oraz Larry Fasta, określane mianem „niepokojących”. Jako trzeci wystąpił Piotr Lenart (pseudonim artystyczny „El_vis”) z utworami w stylu „przystępnej elektro-muzyki”, charakteryzujący się dobrym warsztatem i lekkością. Jako ostatni zagrał swoje utwory Adam Bórkowski, frontman zespołu „Endorphine” – na autorskiej budowy instrumencie. Jego muzyka wyróżnia się niebanalną formą i psychodeliczną, rozchwianą ekspresją.
Wstęp na imprezę zwyczajowo był bezpłatny. Całość zorganizowano w ramach Olsztyńskiego Lata Artystycznego.

Bibliografia

  1. Mierzyński, Sebastian: Czterech jeźdźców elektroniki / Sebastian Mierzyński // „Gazeta Olsztyńska”. - 2005, nr 137, dod. „Reporter”, s. 11.

Zobacz też