Międzynarodowy Plener Malarski Grunwald ‘84: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja nieprzejrzana] | [wersja nieprzejrzana] |
(→Przebieg) |
|||
Linia 46: | Linia 46: | ||
*[[Paweł Udorowiecki]] (Olsztyn) | *[[Paweł Udorowiecki]] (Olsztyn) | ||
<br> | <br> | ||
− | Dzieła powstałe w trakcie Pleneru zaprezentowano na wystawie w [[Galeria Sztuki Współczesnej| Galerii Sztuki Współczesnej]] olsztyńskiego [[ | + | Dzieła powstałe w trakcie Pleneru zaprezentowano na wystawie w [[Galeria Sztuki Współczesnej| Galerii Sztuki Współczesnej]] olsztyńskiego [[Galeria Sztuki Współczesnej Biura Wystaw Artystycznych w Olsztynie| Biura Wystaw Artystycznych]]. Czas ekspozycji: grudzień ‘1984 / styczeń ‘1985. |
==Bibliografia== | ==Bibliografia== |
Wersja z 17:32, 3 kwi 2011
Druga edycja międzynarodowego projektu pn. Międzynarodowy Plener Malarski „Grunwald”, zorganizowana w czerwcu 1984 r. w ośrodku olsztyńskiego Funduszu Wczasowego w Mielnie.
Organizatorzy
- Ministerstwo Kultury i Sztuki
- Wydział Kultury i Sztuki Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie
- Społeczny Komitet Grunwaldzki
- Biuro Wystaw Artystycznych w Olsztynie
Przebieg
Coroczna impreza, finansowana ze środków Funduszu Rozwoju Kultury, zgromadziła kilkunastu artystów z kraju (w tym regionalnych) oraz z zagranicy. Podczas pleneru powstały liczne dzieła sztuki, których inspiracją była przyroda Warmii i Mazur oraz historia Polski. Prace ofiarowane przez uczestników imprezy były gromadzone w olsztyńskim Biuro Wystaw Artystycznych w Olsztynie| Biurze Wystaw Artystycznych jako docelowy zbiór przyszłej Galerii Grunwaldzkiej.
Cele projektu
- stworzenie uczestnikom pleneru możliwości przedstawienia własnej wizji artystycznej walorów przyrodniczych Warmii i Mazur
- stworzenie uczestnikom pleneru możliwości przedstawienia własnej wizji artystycznej wydarzeń historycznych związanych z Grunwaldem
- zapoznanie uczestników pleneru z tradycjami kulturalnymi oraz historycznymi regionu Warmii i Mazur [1]
- integracja lokalnego środowiska artystycznego
- możliwość nawiązania współpracy pomiędzy lokalnym a zagranicznym środowiskiem artystycznym
- uczynienie z imprezy platformy wymiany poglądów artystycznych oraz doświadczeń
- wzbogacenie powstałymi dziełami sztuki zbiorów przyszłej Galerii Grunwaldzkiej
Uczestnicy
- Płamen Bonew (Błagojewgrad ; Bułgaria)
- Tadeusz Brzeski (Kętrzyn)
- Tadeusz Burniewicz (Olsztyn)
- Philip Delsaut (Leernes ; Belgia)
- Bożena Duda (Gdańsk-Oliwa)
- Elizabeth Gambling (Paryż ; Francja)
- Gisela Hahn (Schwäbisch Hall ; RFN)
- Josephine Hertwich (Basel-Land ; Szwajcaria)
- Nestor Iwanow (Tirnowo ; Bułgaria)
- Stefan Janew (Sofia ; Bułgaria)
- Elżbieta Just (Sopot)
- Elżbieta Kostrzewska-Annan (Paryż ; Francja)
- Eduard Casimir Najlepszy (Dornach ; Szwajcaria)
- Grzegorz Napierała (Sopot)
- Jerzy Ostrogórski (Gdańsk)
- Mieczysław Romańczuk (Olsztyn)
- Andrzej Samulowski (Olsztyn)
- Bogdan Stefanów (Olsztyn)
- Elżbieta Subbotko (Olsztyn)
- Marian Subbotko (Olsztyn)
- Pekka Vesterinen (Rovaniemi ; Finlandia)
- Toma Trifonovsky (Bułgaria)
- Paweł Udorowiecki (Olsztyn)
Dzieła powstałe w trakcie Pleneru zaprezentowano na wystawie w Galerii Sztuki Współczesnej olsztyńskiego Biura Wystaw Artystycznych. Czas ekspozycji: grudzień ‘1984 / styczeń ‘1985.
Bibliografia
- Grunwald ’84 : II Ogólnopolski Plener Malarski / oprac. graf. Tadeusz Burniewicz. – Olsztyn : Biuro Wystaw Artystycznych, 1984.
Przypisy
- ↑ Cele imprezy są tożsame z wyszczególnionymi w katalogu wystawy poplenerowej Pleneru inicjującego cykl imprez – „Grunwaldu ’83”: Grunwald ’83, wstęp Jan Chudy, oprac. graf. Janusz Wierzyński, fot. Wacław Kapusto, Ryszard Czerwiński, Janusz Wierzyński, Olsztyn, Biuro Wystaw Artystycznych, 1983, s. [3].