Tomasz Gudaczewski: Różnice pomiędzy wersjami

Z LEKSYKON KULTURY WARMII I MAZUR
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja przejrzana]
(Biografia)
(Wystawy)
 
(Nie pokazano 9 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 4: Linia 4:
  
 
==Biografia==
 
==Biografia==
Absolwent [[ewim:Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Olsztynie|Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie]] i Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Studia z grafiki warsztatowej w Instytucie Wychowania Artystycznego. Dyplom uzyskał w pracowni druku wypukłego profesora Maksymiliana Snocha. Studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania Międzynarodowego Centrum Biznesu i Administracji Publicznej UWM w Olsztynie. Absolwent wydziału historycznego Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora, specjalizacja muzealnictwo, kolekcjonerstwo i rynek dzieł sztuki.
+
Absolwent [[ewim:Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Olsztynie|Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie]] i Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Studia z grafiki warsztatowej w Instytucie Wychowania Artystycznego. Dyplom uzyskał w pracowni druku wypukłego profesora Maksymiliana Snocha. Studia podyplomowe Historia Sztuki - Instytut Historii Sztuki Uniwersytetu Gdańskiego. Absolwent wydziału historycznego Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora, specjalizacja muzealnictwo, kolekcjonerstwo i rynek dzieł sztuki.
  
 
==Twórczość==
 
==Twórczość==
Zajmuje się historią kolekcjonerstwa, grafiką warsztatową i fotografią. W jego twórczości widoczna jest fascynacja sztuką japońską. To właśnie ona wpłynęła na syntetyczny, uproszczony sposób ujmowania tematu. Wzoruje się w swojej sztuce na mistrzach japońskich. Podobnie jak oni, w formie prostych grafik budowanych formą i światłem, tworzy zapis swoich wrażeń, wspomnień, doświadczeń, obrazów z podróży. Własne obrazy określa jako „ulotne transformacje krajobrazu”. W jego pracach ważną rolę odgrywa też kolorystyka, która tworzy kontemplacyjny nastrój. Jego zainteresowania Dalekim Wschodem przekładają się także na bogate zbiory ceramiki japońskiej. Tomasz Gudaczewski jest kolekcjonerem sztuki Dalekiego Wschodu, ale także przedmiotów związanych z historią Napoleona i jego pobytem w Polsce.
+
Zajmuje się historią kolekcjonerstwa, grafiką warsztatową, malarstwem i fotografią. W jego twórczości widoczna jest fascynacja sztuką Dalekiego Wschodu. To właśnie ona wpłynęła na syntetyczny, uproszczony sposób ujmowania tematu. Podobnie jak dawni wschodni mistrzowie, szuka prostych form, prac budowanych formą i światłem, tworzy zapis swoich wrażeń, wspomnień, doświadczeń, obrazów z podróży, pozwalając sobie na dryfowanie,jak "tykwa wraz z prądem rzeki". Własne obrazy określa jako „ulotne transformacje”. W jego pracach ważną rolę odgrywa kolorystyka, która często tworzy kontemplacyjny nastrój. Jego zainteresowania Dalekim Wschodem przekładają się na bogate zbiory ceramiki japońskiej oraz drzeworytu ukiyo-e. Tomasz Gudaczewski jest kolekcjonerem sztuki Dalekiego Wschodu, ale także przedmiotów związanych z historią Napoleona i jego pobytem w Polsce.
  
 
==Wystawy==
 
==Wystawy==
Linia 20: Linia 20:
 
*Transformacja Krajobrazu Dom Kultury Polskiej - Wilno (2002)
 
*Transformacja Krajobrazu Dom Kultury Polskiej - Wilno (2002)
 
*[[Muzeum w Ostródzie]] (2011) – Obrazy Przemijającego Czasu
 
*[[Muzeum w Ostródzie]] (2011) – Obrazy Przemijającego Czasu
 +
*[[Biblioteka Narodowa Warszawa ]] (2016) – Fundacja Polonia - XIX Światowa Konferencja Gospodarcza Polonii
  
 
==Bibliografia==
 
==Bibliografia==
 
#''II Olsztyńskie Biennale Plastyki „O Medal Prezydenta”'' / [oprac. graf. katalogu Tadeusz Burniewicz]. - Olsztyn : Galeria Sztuki Współczesnej BWA, 2000, s. 39.
 
#''II Olsztyńskie Biennale Plastyki „O Medal Prezydenta”'' / [oprac. graf. katalogu Tadeusz Burniewicz]. - Olsztyn : Galeria Sztuki Współczesnej BWA, 2000, s. 39.
 +
#''VIII Międzynarodowe Biennale Malej Formy Graficznej i Ekslibrisu Ostrów Wielkopolski 1999 / Muzeum Miasta Ostrowa Wielkopolskiego 1999
 +
ISBN 83-909993-4-X
 +
#''IX Konkurs Graficzny im. Józefa Gielniaka Jelenia Góra 1996 / ISBN 83-907423-0-6
  
 
==Zobacz też==
 
==Zobacz też==
 
*''Obrazy przemijającego świata'', materiał na stronie [http://www.ostrodaonline.pl/wydarzenia/105/2312.html www.ostrodaonline.pl]
 
*''Obrazy przemijającego świata'', materiał na stronie [http://www.ostrodaonline.pl/wydarzenia/105/2312.html www.ostrodaonline.pl]
 
*''Obrazy przemijającego świata'', materiał na stronie [http://tvostroda.pl/index.php?id=328]
 
*''Obrazy przemijającego świata'', materiał na stronie [http://tvostroda.pl/index.php?id=328]
 
+
*''http://www.fundacjapolonia.pl/XIX_skgp-podsumowanie
 
[[Category:Graficy i rysownicy|Gudaczewski,Tomasz]]
 
[[Category:Graficy i rysownicy|Gudaczewski,Tomasz]]
 
[[Category:Grafika i rysunek|Gudaczewski,Tomasz]]
 
[[Category:Grafika i rysunek|Gudaczewski,Tomasz]]

Aktualna wersja na dzień 20:36, 1 sty 2018

Źródło: II Olsztyńskie Biennale Plastyki „O Medal Prezydenta”, Olsztyn, BWA, 2000, s. 39.
Dzień miał się już ku…, sucha igła.
Źródło: II Olsztyńskie Biennale Plastyki „O Medal Prezydenta”, Olsztyn, BWA, 2000, s. 39.

(1969- ) – artysta grafik, kolekcjoner, antykwariusz

Biografia

Absolwent Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie i Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Studia z grafiki warsztatowej w Instytucie Wychowania Artystycznego. Dyplom uzyskał w pracowni druku wypukłego profesora Maksymiliana Snocha. Studia podyplomowe Historia Sztuki - Instytut Historii Sztuki Uniwersytetu Gdańskiego. Absolwent wydziału historycznego Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora, specjalizacja muzealnictwo, kolekcjonerstwo i rynek dzieł sztuki.

Twórczość

Zajmuje się historią kolekcjonerstwa, grafiką warsztatową, malarstwem i fotografią. W jego twórczości widoczna jest fascynacja sztuką Dalekiego Wschodu. To właśnie ona wpłynęła na syntetyczny, uproszczony sposób ujmowania tematu. Podobnie jak dawni wschodni mistrzowie, szuka prostych form, prac budowanych formą i światłem, tworzy zapis swoich wrażeń, wspomnień, doświadczeń, obrazów z podróży, pozwalając sobie na dryfowanie,jak "tykwa wraz z prądem rzeki". Własne obrazy określa jako „ulotne transformacje”. W jego pracach ważną rolę odgrywa kolorystyka, która często tworzy kontemplacyjny nastrój. Jego zainteresowania Dalekim Wschodem przekładają się na bogate zbiory ceramiki japońskiej oraz drzeworytu ukiyo-e. Tomasz Gudaczewski jest kolekcjonerem sztuki Dalekiego Wschodu, ale także przedmiotów związanych z historią Napoleona i jego pobytem w Polsce.

Wystawy

Brał udział w wielu wystawach zbiorowych i indywidualnych, m.in.:

Bibliografia

  1. II Olsztyńskie Biennale Plastyki „O Medal Prezydenta” / [oprac. graf. katalogu Tadeusz Burniewicz]. - Olsztyn : Galeria Sztuki Współczesnej BWA, 2000, s. 39.
  2. VIII Międzynarodowe Biennale Malej Formy Graficznej i Ekslibrisu Ostrów Wielkopolski 1999 / Muzeum Miasta Ostrowa Wielkopolskiego 1999

ISBN 83-909993-4-X

  1. IX Konkurs Graficzny im. Józefa Gielniaka Jelenia Góra 1996 / ISBN 83-907423-0-6

Zobacz też