Tomasz Gudaczewski: Różnice pomiędzy wersjami

Z LEKSYKON KULTURY WARMII I MAZUR
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
(Zobacz też)
(Bibliografia)
Linia 24: Linia 24:
 
==Bibliografia==
 
==Bibliografia==
 
#''II Olsztyńskie Biennale Plastyki „O Medal Prezydenta”'' / [oprac. graf. katalogu Tadeusz Burniewicz]. - Olsztyn : Galeria Sztuki Współczesnej BWA, 2000, s. 39.
 
#''II Olsztyńskie Biennale Plastyki „O Medal Prezydenta”'' / [oprac. graf. katalogu Tadeusz Burniewicz]. - Olsztyn : Galeria Sztuki Współczesnej BWA, 2000, s. 39.
#'' http://www.fundacjapolonia.pl/XIX_skgp-podsumowanie
+
#''VIII Międzynarodowe Biennale Malej Formy Graficznej i Ekslibrisu Ostrów Wielkopolski 1999 / Muzeum Miasta Ostrowa Wielkopolskiego 1999
 +
ISBN 83-909993-4-X
 +
#''IX Konkurs Graficzny im. Józefa Gielniaka Jelenia Góra 1996 / ISBN 83-907423-0-6
  
 
==Zobacz też==
 
==Zobacz też==

Wersja z 20:26, 1 sty 2018

Źródło: II Olsztyńskie Biennale Plastyki „O Medal Prezydenta”, Olsztyn, BWA, 2000, s. 39.
Dzień miał się już ku…, sucha igła.
Źródło: II Olsztyńskie Biennale Plastyki „O Medal Prezydenta”, Olsztyn, BWA, 2000, s. 39.

(1969- ) – artysta grafik, kolekcjoner, antykwariusz

Biografia

Absolwent Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie i Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Studia z grafiki warsztatowej w Instytucie Wychowania Artystycznego. Dyplom uzyskał w pracowni druku wypukłego profesora Maksymiliana Snocha. Studia podyplomowe Historia Sztuki - Instytut Historii Sztuki Uniwersytetu Gdańskiego. Absolwent wydziału historycznego Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora, specjalizacja muzealnictwo, kolekcjonerstwo i rynek dzieł sztuki.

Twórczość

Zajmuje się historią kolekcjonerstwa, grafiką warsztatową, malarstwem i fotografią. W jego twórczości widoczna jest fascynacja sztuką japońską. To właśnie ona wpłynęła na syntetyczny, uproszczony sposób ujmowania tematu. Wzoruje się w swojej sztuce na mistrzach japońskich. Podobnie jak oni, w formie prostych grafik budowanych formą i światłem, tworzy zapis swoich wrażeń, wspomnień, doświadczeń, obrazów z podróży. Własne obrazy określa jako „ulotne transformacje krajobrazu”. W jego pracach ważną rolę odgrywa też kolorystyka, która tworzy kontemplacyjny nastrój. Jego zainteresowania Dalekim Wschodem przekładają się także na bogate zbiory ceramiki japońskiej. Tomasz Gudaczewski jest kolekcjonerem sztuki Dalekiego Wschodu, ale także przedmiotów związanych z historią Napoleona i jego pobytem w Polsce.

Wystawy

Brał udział w wielu wystawach zbiorowych i indywidualnych, m.in.:

Bibliografia

  1. II Olsztyńskie Biennale Plastyki „O Medal Prezydenta” / [oprac. graf. katalogu Tadeusz Burniewicz]. - Olsztyn : Galeria Sztuki Współczesnej BWA, 2000, s. 39.
  2. VIII Międzynarodowe Biennale Malej Formy Graficznej i Ekslibrisu Ostrów Wielkopolski 1999 / Muzeum Miasta Ostrowa Wielkopolskiego 1999

ISBN 83-909993-4-X

  1. IX Konkurs Graficzny im. Józefa Gielniaka Jelenia Góra 1996 / ISBN 83-907423-0-6

Zobacz też