Swietłana Bucka: Różnice pomiędzy wersjami

Z LEKSYKON KULTURY WARMII I MAZUR
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja przejrzana][wersja przejrzana]
 
Linia 3: Linia 3:
  
 
==Biografia==
 
==Biografia==
W czasie nauki w Konserwatorium prowadziła badania terenowe nad folklorem muzycznym obwodu riazańskiego (południowa Rosja) oraz śpiewała w studenckim zespole folklorystycznym Gilarowej. Zafascynowana muzyką cerkiewną – na jej temat pisała pracę doktorską, zaś aby ją lepiej ją poznać, śpiewała w chórze kościelnym. Wraz z aktorami z Francji i Anglii uczestniczyła w warsztatach doskonalących teorię muzyki dawnej oraz praktykę śpiewu, prowadzonych przez Charalambosa Rimbasa (Grecja) oraz Marcela Peresa (Francja). Na kierowanych przez siebie kursach i warsztatach uczyła, jak pracować z głosem – w Moskwie, a od l. 90-tych także w Polsce, m.in. w warszawskiej Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej, gdzie prowadziła warsztaty emisji głosu. Biorąc udział w licznych sympozjach i konferencjach w Polsce i Rosji, wygłosiła wiele referatów nt. dawnej muzyki cerkiewnej, a także polskich psalmów trójgłosowych. W Olsztynie moderowała warsztaty oddechowo-rezonatorowo-emisyjne.<br>
+
W czasie nauki w Konserwatorium prowadziła badania terenowe nad folklorem muzycznym obwodu riazańskiego (południowa Rosja) oraz śpiewała w studenckim zespole folklorystycznym Gilarowej. Zafascynowana muzyką cerkiewną – na jej temat pisała pracę doktorską, zaś aby ją lepiej ją poznać, śpiewała w chórze kościelnym. Wraz z aktorami z Francji i Anglii uczestniczyła w warsztatach doskonalących teorię muzyki dawnej oraz praktykę śpiewu, prowadzonych przez Charalambosa Rimbasa (Grecja) oraz Marcela Peresa (Francja). Na kierowanych przez siebie kursach i warsztatach uczyła, jak pracować z głosem – w Moskwie, a od l. 90-tych także w Polsce, m.in. w warszawskiej Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej, gdzie prowadziła warsztaty emisji głosu. Biorąc udział w licznych sympozjach i konferencjach w Polsce i Rosji, wygłosiła wiele referatów nt. dawnej muzyki cerkiewnej, a także polskich psalmów trójgłosowych. W [[ewim:Olsztyn|Olsztynie]] moderowała warsztaty oddechowo-rezonatorowo-emisyjne.<br>
 
Stale współpracuje ze [[Schola Teatru „Węgajty”| Scholą Teatru Węgajty]] (od początków jej istnienia) w badaniu i rekonstrukcji (na podstawie zabytków i żywych tradycji) dawnej europejskiej religijnej muzyki wokalnej. W ramach [[Schola Teatru „Węgajty”| Scholi]] kierowała projektem opracowania muzycznego polskich wielogłosowych kant i psalmów zapisanych cyrylicą w rękopisach Klasztoru Sołowieckiego, odnalezionych przez nią w Rosyjskiej Bibliotece Narodowej w Petersburgu. Uczyła też podopiecznych fundacji „Muzyka Polskich Kresów”. W Polsce spędza 3-4 miesiące w ciągu roku. Na stałe pracuje i mieszka w Mińsku (Białoruś).
 
Stale współpracuje ze [[Schola Teatru „Węgajty”| Scholą Teatru Węgajty]] (od początków jej istnienia) w badaniu i rekonstrukcji (na podstawie zabytków i żywych tradycji) dawnej europejskiej religijnej muzyki wokalnej. W ramach [[Schola Teatru „Węgajty”| Scholi]] kierowała projektem opracowania muzycznego polskich wielogłosowych kant i psalmów zapisanych cyrylicą w rękopisach Klasztoru Sołowieckiego, odnalezionych przez nią w Rosyjskiej Bibliotece Narodowej w Petersburgu. Uczyła też podopiecznych fundacji „Muzyka Polskich Kresów”. W Polsce spędza 3-4 miesiące w ciągu roku. Na stałe pracuje i mieszka w Mińsku (Białoruś).
  
Linia 24: Linia 24:
 
#Mioduszewska, Anna: ''Szansę trzeba wykorzystać : kultura : warsztaty doktora muzykologii'' / Anna Mioduszewska // „Gazeta Olsztyńska”. – 2000, nr 291, s. 12.
 
#Mioduszewska, Anna: ''Szansę trzeba wykorzystać : kultura : warsztaty doktora muzykologii'' / Anna Mioduszewska // „Gazeta Olsztyńska”. – 2000, nr 291, s. 12.
  
[[Category:Muzycy|Bucka, Swietłana]] [[Category:Organizatorzy i animatorzy kultury|Bucka, Swietłana]] [[Category:Muzyka|Bucka, Swietłana]][[Category:Teatr|Bucka, Swietłana]][[Category:Powiat olsztyński|Bucka, Swietłana]] [[Category:1991-2000|Bucka, Swietłana]] [[Category:2001-2010|Bucka, Swietłana]] [[Category: 2011-2020|Bucka, Swietłana]]
+
[[Category:Muzycy, kompozytorzy i piosenkarze|Bucka, Swietłana]] [[Category:Organizatorzy i animatorzy kultury|Bucka, Swietłana]] [[Category:Muzyka|Bucka, Swietłana]][[Category:Teatr|Bucka, Swietłana]][[Category:Powiat olsztyński|Bucka, Swietłana]] [[Category:Jonkowo (gmina wiejska)|Bucka, Swietłana]] [[Category:1990-|Bucka, Swietłana]]

Aktualna wersja na dzień 14:34, 3 sie 2014

1999 r.
Źródło: Ze zbiorów WBP w Olsztynie

Etnomuzykolog, doktor muzykologii, stała współpracownica Teatru „Węgajty”; mieszka w Mińsku (Białoruś).

Biografia

W czasie nauki w Konserwatorium prowadziła badania terenowe nad folklorem muzycznym obwodu riazańskiego (południowa Rosja) oraz śpiewała w studenckim zespole folklorystycznym Gilarowej. Zafascynowana muzyką cerkiewną – na jej temat pisała pracę doktorską, zaś aby ją lepiej ją poznać, śpiewała w chórze kościelnym. Wraz z aktorami z Francji i Anglii uczestniczyła w warsztatach doskonalących teorię muzyki dawnej oraz praktykę śpiewu, prowadzonych przez Charalambosa Rimbasa (Grecja) oraz Marcela Peresa (Francja). Na kierowanych przez siebie kursach i warsztatach uczyła, jak pracować z głosem – w Moskwie, a od l. 90-tych także w Polsce, m.in. w warszawskiej Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej, gdzie prowadziła warsztaty emisji głosu. Biorąc udział w licznych sympozjach i konferencjach w Polsce i Rosji, wygłosiła wiele referatów nt. dawnej muzyki cerkiewnej, a także polskich psalmów trójgłosowych. W Olsztynie moderowała warsztaty oddechowo-rezonatorowo-emisyjne.
Stale współpracuje ze Scholą Teatru Węgajty (od początków jej istnienia) w badaniu i rekonstrukcji (na podstawie zabytków i żywych tradycji) dawnej europejskiej religijnej muzyki wokalnej. W ramach Scholi kierowała projektem opracowania muzycznego polskich wielogłosowych kant i psalmów zapisanych cyrylicą w rękopisach Klasztoru Sołowieckiego, odnalezionych przez nią w Rosyjskiej Bibliotece Narodowej w Petersburgu. Uczyła też podopiecznych fundacji „Muzyka Polskich Kresów”. W Polsce spędza 3-4 miesiące w ciągu roku. Na stałe pracuje i mieszka w Mińsku (Białoruś).

Projekty

Prowadzenie

Prowadzenie

Bibliografia

  1. Mioduszewska, Anna: Szansę trzeba wykorzystać : kultura : warsztaty doktora muzykologii / Anna Mioduszewska // „Gazeta Olsztyńska”. – 2000, nr 291, s. 12.