Anna Eymont-Haremza

Z LEKSYKON KULTURY WARMII I MAZUR
Wersja z dnia 08:08, 10 lip 2014 autorstwa LPF (dyskusja | edycje) (Bibliografia)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacja, szukaj
Autograf artystki
Ze zbiorów WBP w Olsztynie
Nocny pejzaż
Źródło: 5 Milewicz. - Olsztyn: Miejski Ośrodek Kultury, 2009. – S. 23

Artystka plastyk (malarstwo, grafika użytkowa, fotografia), urodzona w Olsztynie.

Biografia

Urodziła się w Olsztynie. Ukończyła studia na wydziale grafiki Akademii Sztuk Pięknych Warszawie. W 1973 r. wyjechała na stałe do Australii. Tam, w 1975 r., miał miejsce jej debiut malarski – udział w wystawie zbiorowej Art Pol. Zaczęła pracować w Akademii Sztuk Pięknych w Sydney jako wykładowca na wydziale grafiki. W 1980 r. artystka założyła własną agencję reklamową „EKH Design” i po krótkim okresie odniosła sukces branżowy na rynku australijskim. Będąc dyrektorem i głównym projektantem „EKH Design”, otrzymała liczne nagrody i wyróżnienia za swoje prace graficzne. Dwukrotnie była jurorką AGDA –prestiżowego australijskiego konkursu grafiki użytkowej Australia Graphic Design Association. Pracuje jako profesor wizytujący na Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie. Mieszka w Australii.

Twórczość

Od 2003 r. artystka uprawia również malarstwo i fotografię. Jej prace stanowią wkład wielu prywatnych kolekcji – w Australii, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych, Francji, Kanady i Polski.

Charakterystyka

Dzieła malarskie artystki osnuwa melancholia i zaduma. Jej pejzaże nawiązują powściągliwością i elegancją kolorystyki do stylistyki Dalekiego Wschodu. Inspiracją jej twórczości często bywają podróże.

Wystawy

  • 2005 – wystawa fotografii pt. Impressions (Sydney ; Australia)
  • 2006-2007 – Julian Ashton (Sydney ; Australia)
    • Royal Botanical Gardens (Sydney ; Australia)
    • Greenwich Art Show (Sydney ; Australia)
  • 2009 – Galeria Amfilada Miejskiego Ośrodka Kultury (Olsztyn)

Bibliografia

  1. 5 Milewicz. – Olsztyn: Miejski Ośrodek Kultury, 2009. – S. 20-23.