Międzynarodowy Plener Malarski Grunwald ‘88: Różnice pomiędzy wersjami

Z LEKSYKON KULTURY WARMII I MAZUR
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
Linia 1: Linia 1:
[[Image:grunk.jpg|thumb|right|300px|<br>Źródło: ''Grunwald ’88 : VI  Ogólnopolski Plener Malarski'' / oprac. i red. Kazimierz Brakoniecki, fot. Wacław Kapusto, oprac. graf. Tadeusz Burniewicz. – Olsztyn : Biuro Wystaw Artystycznych, 1988.]]
+
[[Image:grunk7.jpg|thumb|right|300px|<br>Źródło: ''Grunwald ’88 : VI  Ogólnopolski Plener Malarski'' / oprac. i red. Kazimierz Brakoniecki, fot. Wacław Kapusto, oprac. graf. Tadeusz Burniewicz. – Olsztyn : Biuro Wystaw Artystycznych, 1988.]]
 
projekt artystyczny, szósty w cyklu [[Międzynarodowy Plener Malarski „Grunwald”| Międzynarodowych Plenerów Malarskich „Grunwald”]] - zorganizowany w czerwcu 1988 r. w ośrodku olsztyńskiego Funduszu Wczasowego w Mielnie
 
projekt artystyczny, szósty w cyklu [[Międzynarodowy Plener Malarski „Grunwald”| Międzynarodowych Plenerów Malarskich „Grunwald”]] - zorganizowany w czerwcu 1988 r. w ośrodku olsztyńskiego Funduszu Wczasowego w Mielnie
  

Wersja z 10:03, 21 lip 2010


Źródło: Grunwald ’88 : VI Ogólnopolski Plener Malarski / oprac. i red. Kazimierz Brakoniecki, fot. Wacław Kapusto, oprac. graf. Tadeusz Burniewicz. – Olsztyn : Biuro Wystaw Artystycznych, 1988.

projekt artystyczny, szósty w cyklu Międzynarodowych Plenerów Malarskich „Grunwald” - zorganizowany w czerwcu 1988 r. w ośrodku olsztyńskiego Funduszu Wczasowego w Mielnie

Organizatorzy

Komisarz

z ramienia BWA w Olsztynie Krystyna Rutkowska

Przebieg

Coroczna impreza zgromadziła artystów z kraju (w tym z regionalnych) oraz z zagranicy. Podczas Pleneru powstały liczne dzieła sztuki o wysokim poziomie artystycznym i warsztatowym. Miejsce oraz nazwa imprezy bynajmniej nie narzucały artystom tematyki obrazów – Plener raczej stanowił formę kultywacji tak ważnego w dziejach Polski wydarzenia jak zwycięska bitwa z 1410 r. Tak więc związki obrazów z owym faktem historycznym oraz określono jako „szczególne, potraktowane swobodnie, z dystansem (…). Obrazy pozostałych uczestników pleneru, jeśli odnoszą się do rzeczywistości i faktów, czynią to w sposób metaforyczny lub symboliczny, na zasadzie operowania analogiami dość trudnymi często do rozszyfrowania” [1]

Cele projektu

  • wkład „w zbiory współczesnych dzieł sztuki, wzbogacające wojewódzki program zagospodarowania Pola Bitwy i Tras Grunwaldzkich

„upamiętnienie zarówno krajobrazu jak też faktu historycznego wielkiej Viktorii odniesionej w ówczesnych czasach przez wojska polskie nad zakonem krzyżackim

  • zapoznanie uczestników pleneru z tradycjami kulturalnymi regionu Warmii i Mazur, jego przeszłości i teraźniejszości” [2]
  • integracja lokalnego środowiska artystycznego

Uczestnicy

Dzieła powstałe w trakcie Pleneru zaprezentowano na wystawie poplenerowej w Galerii Sztuki Współczesnej olsztyńskiego Biura Wystaw Artystycznych (wernisaż – 8 grudnia 1988 r.). Czas ekspozycji: grudzień 1988.

Przypisy

  1. Sztabiński Grzegorz, [Przedmowa] // W: Grunwald ’88 : VI Ogólnopolski Plener Malarski, oprac. i red. Kazimierz Brakoniecki, fot. Wacław Kapusto, oprac. graf. Tadeusz Burniewicz, Olsztyn, Biuro Wystaw Artystycznych, 1988, s. 5.
  2. Cele imprezy są tożsame z wyszczególnionymi w katalogu wystawy poplenerowej Pleneru inicjującego cykl imprez – „Grunwaldu ’83”: Grunwald ’83, wstęp Jan Chudy, oprac. graf. Janusz Wierzyński, fot. Wacław Kapusto, Ryszard Czerwiński, Janusz Wierzyński, Olsztyn, Biuro Wystaw Artystycznych, 1983, s. [3].

Bibliografia

  1. Grunwald ’88 : VI Ogólnopolski Plener Malarski / oprac. i red. Kazimierz Brakoniecki, fot. Wacław Kapusto, oprac. graf. Tadeusz Burniewicz. – Olsztyn : Biuro Wystaw Artystycznych, 1988.