Swietłana Bucka: Różnice pomiędzy wersjami

Z LEKSYKON KULTURY WARMII I MAZUR
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
Linia 3: Linia 3:
 
==Biografia==
 
==Biografia==
 
W czasie nauki w Konserwatorium prowadziła badania terenowe nad folklorem muzycznym obwodu riazańskiego (południowa Rosja) oraz śpiewała w studenckim zespole folklorystycznym Gilarowej. Zafascynowana muzyką cerkiewną – na jej temat pisała pracę doktorską, zaś aby ją lepiej ją poznać, śpiewała w chórze kościelnym. Wraz z aktorami z Francji i Anglii uczestniczyła w warsztatach doskonalących teorię muzyki dawnej oraz praktykę śpiewu, prowadzonych przez Charalambosa Rimbasa (Grecja) oraz Marcela Peresa (Francja). Na kierowanych przez siebie kursach i warsztatach uczyła, jak pracować z głosem – w Moskwie, a od l. 90-tych także w Polsce, m.in. w warszawskiej Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej, gdzie prowadziła warsztaty emisji głosu. Biorąc udział w licznych sympozjach i konferencjach w Polsce i Rosji, wygłosiła wiele referatów nt. dawnej muzyki cerkiewnej, a także polskich psalmów trójgłosowych. W Olsztynie moderowała warsztaty oddechowo-rezonatorowo-emisyjne.<br>
 
W czasie nauki w Konserwatorium prowadziła badania terenowe nad folklorem muzycznym obwodu riazańskiego (południowa Rosja) oraz śpiewała w studenckim zespole folklorystycznym Gilarowej. Zafascynowana muzyką cerkiewną – na jej temat pisała pracę doktorską, zaś aby ją lepiej ją poznać, śpiewała w chórze kościelnym. Wraz z aktorami z Francji i Anglii uczestniczyła w warsztatach doskonalących teorię muzyki dawnej oraz praktykę śpiewu, prowadzonych przez Charalambosa Rimbasa (Grecja) oraz Marcela Peresa (Francja). Na kierowanych przez siebie kursach i warsztatach uczyła, jak pracować z głosem – w Moskwie, a od l. 90-tych także w Polsce, m.in. w warszawskiej Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej, gdzie prowadziła warsztaty emisji głosu. Biorąc udział w licznych sympozjach i konferencjach w Polsce i Rosji, wygłosiła wiele referatów nt. dawnej muzyki cerkiewnej, a także polskich psalmów trójgłosowych. W Olsztynie moderowała warsztaty oddechowo-rezonatorowo-emisyjne.<br>
Stale współpracuje ze [[Schola Teatru Wiejskiego Węgajty| Scholą Teatru Węgajty]] (od początków jej istnienia) w badaniu i rekonstrukcji (na podstawie zabytków i żywych tradycji) dawnej europejskiej religijnej muzyki wokalnej. W ramach [[Schola Teatru Wiejskiego Węgajty| Scholi]] kierowała projektem opracowania muzycznego polskich wielogłosowych kantów i psalmów zapisanych cyrylicą w rękopisach Klasztoru Sołowieckiego, odnalezionych przez nią w Rosyjskiej Bibliotece Narodowej w Petersburgu. Uczyła też podopiecznych fundacji „Muzyka Polskich Kresów”. W Polsce spędza 3-4 miesiące w ciągu roku. Na stałe pracuje i mieszka w Mińsku (Białoruś).
+
Stale współpracuje ze [[Schola Teatru Wiejskiego „Węgajty”| Scholą Teatru Węgajty]] (od początków jej istnienia) w badaniu i rekonstrukcji (na podstawie zabytków i żywych tradycji) dawnej europejskiej religijnej muzyki wokalnej. W ramach [[Schola Teatru Wiejskiego „Węgajty”| Scholi]] kierowała projektem opracowania muzycznego polskich wielogłosowych kantów i psalmów zapisanych cyrylicą w rękopisach Klasztoru Sołowieckiego, odnalezionych przez nią w Rosyjskiej Bibliotece Narodowej w Petersburgu. Uczyła też podopiecznych fundacji „Muzyka Polskich Kresów”. W Polsce spędza 3-4 miesiące w ciągu roku. Na stałe pracuje i mieszka w Mińsku (Białoruś).
  
 
==Projekty==
 
==Projekty==

Wersja z 11:54, 8 paź 2010

Etnomuzykolog, doktor muzykologii, stała współpracownica Teatru Wiejskiego „Węgajty” ; mieszka w Mińsku (Białoruś).

Biografia

W czasie nauki w Konserwatorium prowadziła badania terenowe nad folklorem muzycznym obwodu riazańskiego (południowa Rosja) oraz śpiewała w studenckim zespole folklorystycznym Gilarowej. Zafascynowana muzyką cerkiewną – na jej temat pisała pracę doktorską, zaś aby ją lepiej ją poznać, śpiewała w chórze kościelnym. Wraz z aktorami z Francji i Anglii uczestniczyła w warsztatach doskonalących teorię muzyki dawnej oraz praktykę śpiewu, prowadzonych przez Charalambosa Rimbasa (Grecja) oraz Marcela Peresa (Francja). Na kierowanych przez siebie kursach i warsztatach uczyła, jak pracować z głosem – w Moskwie, a od l. 90-tych także w Polsce, m.in. w warszawskiej Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej, gdzie prowadziła warsztaty emisji głosu. Biorąc udział w licznych sympozjach i konferencjach w Polsce i Rosji, wygłosiła wiele referatów nt. dawnej muzyki cerkiewnej, a także polskich psalmów trójgłosowych. W Olsztynie moderowała warsztaty oddechowo-rezonatorowo-emisyjne.
Stale współpracuje ze Scholą Teatru Węgajty (od początków jej istnienia) w badaniu i rekonstrukcji (na podstawie zabytków i żywych tradycji) dawnej europejskiej religijnej muzyki wokalnej. W ramach Scholi kierowała projektem opracowania muzycznego polskich wielogłosowych kantów i psalmów zapisanych cyrylicą w rękopisach Klasztoru Sołowieckiego, odnalezionych przez nią w Rosyjskiej Bibliotece Narodowej w Petersburgu. Uczyła też podopiecznych fundacji „Muzyka Polskich Kresów”. W Polsce spędza 3-4 miesiące w ciągu roku. Na stałe pracuje i mieszka w Mińsku (Białoruś).

Projekty

Prowadzenie

Prowadzenie

Bibliografia

  1. Mioduszewska, Anna: Szansę trzeba wykorzystać : kultura : warsztaty doktora muzykologii / Anna Mioduszewska // „Gazeta Olsztyńska”. – 2000, nr 291, s. 12.