Tomasz Gudaczewski: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja przejrzana] | [wersja nieprzejrzana] |
(→Twórczość) |
(→Biografia) |
||
Linia 4: | Linia 4: | ||
==Biografia== | ==Biografia== | ||
− | Absolwent [[ewim:Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Olsztynie|Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie]] i Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Studia z grafiki warsztatowej w Instytucie Wychowania Artystycznego. Dyplom uzyskał w pracowni druku wypukłego profesora Maksymiliana Snocha. Studia podyplomowe | + | Absolwent [[ewim:Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Olsztynie|Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie]] i Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Studia z grafiki warsztatowej w Instytucie Wychowania Artystycznego. Dyplom uzyskał w pracowni druku wypukłego profesora Maksymiliana Snocha. Studia podyplomowe Historia Sztuki - Instytut Historii Sztuki Uniwersytetu Gdańskiego. Absolwent wydziału historycznego Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora, specjalizacja muzealnictwo, kolekcjonerstwo i rynek dzieł sztuki. |
==Twórczość== | ==Twórczość== |
Wersja z 19:07, 1 sty 2018
(1969- ) – artysta grafik, kolekcjoner, antykwariusz
Spis treści
Biografia
Absolwent Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie i Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Studia z grafiki warsztatowej w Instytucie Wychowania Artystycznego. Dyplom uzyskał w pracowni druku wypukłego profesora Maksymiliana Snocha. Studia podyplomowe Historia Sztuki - Instytut Historii Sztuki Uniwersytetu Gdańskiego. Absolwent wydziału historycznego Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora, specjalizacja muzealnictwo, kolekcjonerstwo i rynek dzieł sztuki.
Twórczość
Zajmuje się historią kolekcjonerstwa, grafiką warsztatową, malarstwem i fotografią. W jego twórczości widoczna jest fascynacja sztuką japońską. To właśnie ona wpłynęła na syntetyczny, uproszczony sposób ujmowania tematu. Wzoruje się w swojej sztuce na mistrzach japońskich. Podobnie jak oni, w formie prostych grafik budowanych formą i światłem, tworzy zapis swoich wrażeń, wspomnień, doświadczeń, obrazów z podróży. Własne obrazy określa jako „ulotne transformacje krajobrazu”. W jego pracach ważną rolę odgrywa też kolorystyka, która tworzy kontemplacyjny nastrój. Jego zainteresowania Dalekim Wschodem przekładają się także na bogate zbiory ceramiki japońskiej. Tomasz Gudaczewski jest kolekcjonerem sztuki Dalekiego Wschodu, ale także przedmiotów związanych z historią Napoleona i jego pobytem w Polsce.
Wystawy
Brał udział w wielu wystawach zbiorowych i indywidualnych, m.in.:
- „Wystawa Młodych” – Galeria Sztuki Współczesnej Biura Wystaw Artystycznych w Olsztynie (1995)
- „IX Konkurs Graficzny im. Józefa Gielniaka” – Muzeum Okręgowe w Jeleniej Górze (1996)
- „Grafika Młodych” – Galeria Stowarzyszenia Społeczno-Kulturalnego „Pojezierze” w Olsztynie (1998)
- I Olsztyńskie Biennale Plastyki „O Medal Prezydenta” (1999)
- „VII Międzynarodowe Biennale Małej Formy Graficznej i Exlibrisu” – Ostrów Wielkopolski (1999)
- II Olsztyńskie Biennale Plastyki „O Medal Prezydenta” (2000)
- 18 Festival des migrations des cultures et de la citoyennete - Luxembourg (2001)
- Transformacja Krajobrazu Dom Kultury Polskiej - Wilno (2002)
- Muzeum w Ostródzie (2011) – Obrazy Przemijającego Czasu
Bibliografia
- II Olsztyńskie Biennale Plastyki „O Medal Prezydenta” / [oprac. graf. katalogu Tadeusz Burniewicz]. - Olsztyn : Galeria Sztuki Współczesnej BWA, 2000, s. 39.
Zobacz też
- Obrazy przemijającego świata, materiał na stronie www.ostrodaonline.pl
- Obrazy przemijającego świata, materiał na stronie [1]