Andrzej Bukowski: Różnice pomiędzy wersjami

Z LEKSYKON KULTURY WARMII I MAZUR
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
Linia 9: Linia 9:
 
==Działalność artystyczna==
 
==Działalność artystyczna==
 
Komponuje przede wszystkim muzykę filmową. W swoim dorobku ma muzykę do ponad dwudziestu filmów - przyrodniczych, dokumentalnych i fabularnych. Skomponował i nagrał muzykę do filmu [[Janusz Połom|Janusza Połoma]] ''Male Yerba - Złe Zioło'' (2009)<ref>Za: Szatrawski Krzysztof D, ''Twórczość kompozytorska na Warmii i Mazurach po roku 1989'' [W:] ''Kompozytorzy w kulturze XX-wiecznej Warmi'', pod red. Krzysztofa D. Szatrawskiego, Barczewo, Stowarzyszenie Inicjatyw Obywatelskich, 2009, s. 18.</ref>.
 
Komponuje przede wszystkim muzykę filmową. W swoim dorobku ma muzykę do ponad dwudziestu filmów - przyrodniczych, dokumentalnych i fabularnych. Skomponował i nagrał muzykę do filmu [[Janusz Połom|Janusza Połoma]] ''Male Yerba - Złe Zioło'' (2009)<ref>Za: Szatrawski Krzysztof D, ''Twórczość kompozytorska na Warmii i Mazurach po roku 1989'' [W:] ''Kompozytorzy w kulturze XX-wiecznej Warmi'', pod red. Krzysztofa D. Szatrawskiego, Barczewo, Stowarzyszenie Inicjatyw Obywatelskich, 2009, s. 18.</ref>.
<br>W repertuarze Andrzeja Bukowskiego są utwory na klarnet solo i kameralne. Uczestniczył w nagraniu kilkunastu albumów z muzyką poważną i rozrywkową oraz poezją śpiewaną, m.in: ''Olsztyn kocham'', ''Jedyne co mam...'' i ''Obrazy, obrazeczki'' [[Czerwony Tulipan|Czerwonego Tulipana]], ''Missa Pro Pace'' Feliksa Nowowiejskiego, albumów ''Warmia'' i ''Mazurskie granie''. Na jego koncie jest również płyta solowa ''Czeska muzyka klarnetowa''.
+
<br>W repertuarze Andrzeja Bukowskiego są utwory na klarnet solo i kameralne. Uczestniczył w nagraniu kilkunastu albumów z muzyką poważną i rozrywkową oraz poezją śpiewaną, m.in: ''Olsztyn kocham'', ''Jedyne co mam...'' i ''Obrazy, obrazeczki'' [[Czerwony Tulipan|Czerwonego Tulipana]], ''Missa Pro Pace'' Feliksa Nowowiejskiego, ''Warmia'' i ''Mazurskie granie''. Na jego koncie jest również płyta solowa ''Czeska muzyka klarnetowa''.
  
 
==Bibliografia==
 
==Bibliografia==

Wersja z 18:37, 14 lip 2010

Źródło: bukowskimusic.pl (dostęp: 27.06.2010)

(1969- ) - multiinstrumentalista, aranżer, kompozytor

Biografia

Urodził się 7 marca 1969 r. w Ostródzie. Absolwent olsztyńskiej Szkoły Muzycznej oraz Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie klarnetu dra hab. Bogdana Ocieszaka. Studiował w Tel-Avivie pod kierunkiem Richarda Lessera (w ramach stypendium The Rubin Israel Academy of Music) i był członkiem The Junior Israel Philharmonic Orchestra. Uczestniczył również w wielu kursach mistrzowskich.
Jest członkiem olsztyńskiego Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków oraz współzałożycielem Olsztyńskiego Tria Dętego.
Obecnie I klarnecista orkiestry Warmińsko-Mazurskiej Filharmonii im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie.

Działalność artystyczna

Komponuje przede wszystkim muzykę filmową. W swoim dorobku ma muzykę do ponad dwudziestu filmów - przyrodniczych, dokumentalnych i fabularnych. Skomponował i nagrał muzykę do filmu Janusza Połoma Male Yerba - Złe Zioło (2009)[1].
W repertuarze Andrzeja Bukowskiego są utwory na klarnet solo i kameralne. Uczestniczył w nagraniu kilkunastu albumów z muzyką poważną i rozrywkową oraz poezją śpiewaną, m.in: Olsztyn kocham, Jedyne co mam... i Obrazy, obrazeczki Czerwonego Tulipana, Missa Pro Pace Feliksa Nowowiejskiego, Warmia i Mazurskie granie. Na jego koncie jest również płyta solowa Czeska muzyka klarnetowa.

Bibliografia

  1. Szatrawski, Krzysztof Dariusz: Twórczość kompozytorska na Warmii i Mazurach po roku 1989 / Krzysztof D. Szatrawski // W: Kompozytorzy w kulturze XX-wiecznej Warmi / pod red. Krzysztofa D. Szatrawskiego. - Barczewo : Stowarzyszenie Inicjatyw Obywatelskich, 2009. - S. 11-25.

Zobacz też

Przypisy

  1. Za: Szatrawski Krzysztof D, Twórczość kompozytorska na Warmii i Mazurach po roku 1989 [W:] Kompozytorzy w kulturze XX-wiecznej Warmi, pod red. Krzysztofa D. Szatrawskiego, Barczewo, Stowarzyszenie Inicjatyw Obywatelskich, 2009, s. 18.