Tomasz Gudaczewski: Różnice pomiędzy wersjami

Z LEKSYKON KULTURY WARMII I MAZUR
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja przejrzana]
(Twórczość)
(Wystawy)
 
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika)
Linia 7: Linia 7:
  
 
==Twórczość==
 
==Twórczość==
Zajmuje się historią kolekcjonerstwa, grafiką warsztatową, malarstwem i fotografią. W jego twórczości widoczna jest fascynacja sztuką Dalekiego Wschodu. To właśnie ona wpłynęła na syntetyczny, uproszczony sposób ujmowania tematu. Podobnie jak dawni wschodni mistrzowie, szuka prostych form, prac budowanych formą i światłem, tworzy zapis swoich wrażeń, wspomnień, doświadczeń, obrazów z podróży, pozwalając sobie na dryfowanie,jak "tykwa wraz z prądem rzeki". Własne obrazy określa jako „ulotne transformacje”. W jego pracach ważną rolę odgrywa kolorystyka, która często tworzy kontemplacyjny nastrój. Jego zainteresowania Dalekim Wschodem przekładają się także na bogate zbiory ceramiki japońskiej oraz drzeworytu ukiyo-e. Tomasz Gudaczewski jest kolekcjonerem sztuki Dalekiego Wschodu, ale także przedmiotów związanych z historią Napoleona i jego pobytem w Polsce.
+
Zajmuje się historią kolekcjonerstwa, grafiką warsztatową, malarstwem i fotografią. W jego twórczości widoczna jest fascynacja sztuką Dalekiego Wschodu. To właśnie ona wpłynęła na syntetyczny, uproszczony sposób ujmowania tematu. Podobnie jak dawni wschodni mistrzowie, szuka prostych form, prac budowanych formą i światłem, tworzy zapis swoich wrażeń, wspomnień, doświadczeń, obrazów z podróży, pozwalając sobie na dryfowanie,jak "tykwa wraz z prądem rzeki". Własne obrazy określa jako „ulotne transformacje”. W jego pracach ważną rolę odgrywa kolorystyka, która często tworzy kontemplacyjny nastrój. Jego zainteresowania Dalekim Wschodem przekładają się na bogate zbiory ceramiki japońskiej oraz drzeworytu ukiyo-e. Tomasz Gudaczewski jest kolekcjonerem sztuki Dalekiego Wschodu, ale także przedmiotów związanych z historią Napoleona i jego pobytem w Polsce.
  
 
==Wystawy==
 
==Wystawy==
Linia 20: Linia 20:
 
*Transformacja Krajobrazu Dom Kultury Polskiej - Wilno (2002)
 
*Transformacja Krajobrazu Dom Kultury Polskiej - Wilno (2002)
 
*[[Muzeum w Ostródzie]] (2011) – Obrazy Przemijającego Czasu
 
*[[Muzeum w Ostródzie]] (2011) – Obrazy Przemijającego Czasu
*[[Biblioteka Narodowa Warszawa ]] (2016) – Fundacja Polonia - Światowa Konferencja Gospodarcza Polonii (2016)
+
*[[Biblioteka Narodowa Warszawa ]] (2016) – Fundacja Polonia - XIX Światowa Konferencja Gospodarcza Polonii
  
 
==Bibliografia==
 
==Bibliografia==

Aktualna wersja na dzień 19:36, 1 sty 2018

Źródło: II Olsztyńskie Biennale Plastyki „O Medal Prezydenta”, Olsztyn, BWA, 2000, s. 39.
Dzień miał się już ku…, sucha igła.
Źródło: II Olsztyńskie Biennale Plastyki „O Medal Prezydenta”, Olsztyn, BWA, 2000, s. 39.

(1969- ) – artysta grafik, kolekcjoner, antykwariusz

Biografia

Absolwent Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie i Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Studia z grafiki warsztatowej w Instytucie Wychowania Artystycznego. Dyplom uzyskał w pracowni druku wypukłego profesora Maksymiliana Snocha. Studia podyplomowe Historia Sztuki - Instytut Historii Sztuki Uniwersytetu Gdańskiego. Absolwent wydziału historycznego Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora, specjalizacja muzealnictwo, kolekcjonerstwo i rynek dzieł sztuki.

Twórczość

Zajmuje się historią kolekcjonerstwa, grafiką warsztatową, malarstwem i fotografią. W jego twórczości widoczna jest fascynacja sztuką Dalekiego Wschodu. To właśnie ona wpłynęła na syntetyczny, uproszczony sposób ujmowania tematu. Podobnie jak dawni wschodni mistrzowie, szuka prostych form, prac budowanych formą i światłem, tworzy zapis swoich wrażeń, wspomnień, doświadczeń, obrazów z podróży, pozwalając sobie na dryfowanie,jak "tykwa wraz z prądem rzeki". Własne obrazy określa jako „ulotne transformacje”. W jego pracach ważną rolę odgrywa kolorystyka, która często tworzy kontemplacyjny nastrój. Jego zainteresowania Dalekim Wschodem przekładają się na bogate zbiory ceramiki japońskiej oraz drzeworytu ukiyo-e. Tomasz Gudaczewski jest kolekcjonerem sztuki Dalekiego Wschodu, ale także przedmiotów związanych z historią Napoleona i jego pobytem w Polsce.

Wystawy

Brał udział w wielu wystawach zbiorowych i indywidualnych, m.in.:

Bibliografia

  1. II Olsztyńskie Biennale Plastyki „O Medal Prezydenta” / [oprac. graf. katalogu Tadeusz Burniewicz]. - Olsztyn : Galeria Sztuki Współczesnej BWA, 2000, s. 39.
  2. VIII Międzynarodowe Biennale Malej Formy Graficznej i Ekslibrisu Ostrów Wielkopolski 1999 / Muzeum Miasta Ostrowa Wielkopolskiego 1999

ISBN 83-909993-4-X

  1. IX Konkurs Graficzny im. Józefa Gielniaka Jelenia Góra 1996 / ISBN 83-907423-0-6

Zobacz też