Dni Muzyki im. Feliksa Nowowiejskiego: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja nieprzejrzana] | [wersja nieprzejrzana] |
Linia 8: | Linia 8: | ||
*upowszechnianie twórczości muzycznej tematycznie związanej z regionem Warmii i Mazur | *upowszechnianie twórczości muzycznej tematycznie związanej z regionem Warmii i Mazur | ||
*przypominanie i kontynuacja tradycji muzycznych dawnej Warmii | *przypominanie i kontynuacja tradycji muzycznych dawnej Warmii | ||
− | *prezentacja twórczości kompozytorów współczesnych | + | *prezentacja twórczości kompozytorów współczesnych |
W zamyśle organizatorów nie był to festiwal poświęcony muzyce Nowowiejskiego, ale prezentujący utwory barczewskiego kompozytora w połączeniu z muzyką innych kompozytorów z jego epoki oraz muzykę tematycznie związaną z Warmią i Mazurami. Wykonywano wiele utworów kompozytorów współczesnych oraz prawykonań. Dni miały charakter otwarty, nie miały jednej formuły. Składały się z trzech modułów: | W zamyśle organizatorów nie był to festiwal poświęcony muzyce Nowowiejskiego, ale prezentujący utwory barczewskiego kompozytora w połączeniu z muzyką innych kompozytorów z jego epoki oraz muzykę tematycznie związaną z Warmią i Mazurami. Wykonywano wiele utworów kompozytorów współczesnych oraz prawykonań. Dni miały charakter otwarty, nie miały jednej formuły. Składały się z trzech modułów: | ||
*artystycznego – realizowanego przez koncerty i recitale, koncerty kompozytorskie i spotkania z kompozytorami, | *artystycznego – realizowanego przez koncerty i recitale, koncerty kompozytorskie i spotkania z kompozytorami, | ||
*naukowego – realizowanego przez sesję naukową, | *naukowego – realizowanego przez sesję naukową, | ||
− | *dydaktycznego – realizowanego przez przeglądy i konkursy muzyki chóralnej oraz organowej | + | *dydaktycznego – realizowanego przez przeglądy i konkursy muzyki chóralnej oraz organowej |
Z pomysłu organizacji konkursu organowego zrezygnowano jednak z powodu niewystarczającej jakości instrumentów olsztyńskich. | Z pomysłu organizacji konkursu organowego zrezygnowano jednak z powodu niewystarczającej jakości instrumentów olsztyńskich. | ||
Linia 22: | Linia 22: | ||
*[[IV Dni Muzyki im. Feliksa Nowowiejskiego|1986]] | *[[IV Dni Muzyki im. Feliksa Nowowiejskiego|1986]] | ||
*[[V Dni Muzyki im. Feliksa Nowowiejskiego|1987]] | *[[V Dni Muzyki im. Feliksa Nowowiejskiego|1987]] | ||
− | *[[VI Dni Muzyki im. Feliksa Nowowiejskiego|1988]] | + | *[[VI Dni Muzyki im. Feliksa Nowowiejskiego|1988]] |
==Bibliografia== | ==Bibliografia== |
Wersja z 21:37, 13 sie 2010
Wydarzenie muzyczne w Olsztynie, Barczewie i Lidzbarku Warmińskim, odbywające się w latach 1983-1988.
Spis treści
Informacje ogólne
Impreza odbywała się w latach 1983-1988 pod hasłem „Feliks Nowowiejski i jego świat dźwiękowy oraz Warmia i Mazury w muzyce”.
Inicjatywa zorganizowania festiwalu muzycznego poświęconego Feliksowi Nowowiejskiemu zrodziła się w 1982 r. wśród pedagogów Państwowej Szkoły Muzycznej w Olsztynie: Daniela Dramowicza, Janusza Bogdana Lewandowskiego, Wiktora Włudyki, którzy zaprosili do współpracy Jana Boehma. Pierwsze pomysłodawców i organizatorów przeprowadzono z przedstawicielami Wydziału Kultury i Sztuki Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie 8 września 1982 r.
Cele Dni Muzyki Nowowiejskiego:
- ożywienie środowiska muzycznego
- popularyzacja postaci i twórczości Feliksa Nowowiejskiego
- upowszechnianie twórczości muzycznej tematycznie związanej z regionem Warmii i Mazur
- przypominanie i kontynuacja tradycji muzycznych dawnej Warmii
- prezentacja twórczości kompozytorów współczesnych
W zamyśle organizatorów nie był to festiwal poświęcony muzyce Nowowiejskiego, ale prezentujący utwory barczewskiego kompozytora w połączeniu z muzyką innych kompozytorów z jego epoki oraz muzykę tematycznie związaną z Warmią i Mazurami. Wykonywano wiele utworów kompozytorów współczesnych oraz prawykonań. Dni miały charakter otwarty, nie miały jednej formuły. Składały się z trzech modułów:
- artystycznego – realizowanego przez koncerty i recitale, koncerty kompozytorskie i spotkania z kompozytorami,
- naukowego – realizowanego przez sesję naukową,
- dydaktycznego – realizowanego przez przeglądy i konkursy muzyki chóralnej oraz organowej
Z pomysłu organizacji konkursu organowego zrezygnowano jednak z powodu niewystarczającej jakości instrumentów olsztyńskich.
Edycje
Odbyło się sześć edycji imprezy:
Bibliografia
- Boehm, Jan: Dni F. Nowowiejskiego / Jan Boehm ; not. GR. – Il. // „Warmia i Mazury”. – 1983, nr 8, s. 7.
- Boehm, Jan: W obronie koncepcji programowej : Dni Muzyki Feliksa Nowowiejskiego / Jan Boehm // „Warmia i Mazury”. – 1983, nr 14, s. 13.
- Lewandowski, Janusz Bogdan: Klauzula imprezy otwartej / Janusz Bogdan Lewandowski ; rozm. Krzysztof Dariusz Szatrawski // „Gazeta Olsztyńska”. – 1987, nr 86, s. 1, 5.
Zobacz też
- Materiały konferencyjne z sesji naukowych w zbiorach WBP