Koncert Wileńskie motywy: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja nieprzejrzana] | [wersja przejrzana] |
(Utworzył nową stronę „thumb|right|250px| Źródło: Ze zbiorów WBP w Olsztynie Międzynarodowa, jednorazowa, okazjonalna impreza muzyczna, zorganizowana 30 kwietnia 20…”) |
|||
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Image:wilensk.jpg|thumb|right|250px| Źródło: Ze zbiorów WBP w Olsztynie]] | [[Image:wilensk.jpg|thumb|right|250px| Źródło: Ze zbiorów WBP w Olsztynie]] | ||
− | Międzynarodowa, jednorazowa, okazjonalna impreza muzyczna, zorganizowana 30 kwietnia 2011 r. w olsztyńskim [[Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie| | + | Międzynarodowa, jednorazowa, okazjonalna impreza muzyczna, zorganizowana 30 kwietnia 2011 r. w [[ewim:Olsztyn|olsztyńskim]] [[Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie|Muzeum Warmii i Mazur]]. |
==Organizator== | ==Organizator== | ||
Linia 11: | Linia 11: | ||
==Opis== | ==Opis== | ||
− | Opisywany koncert został zorganizowany w olsztyńskim | + | Opisywany koncert został zorganizowany w olsztyńskim [[Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie| zamku]], siedzibie [[Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie|Muzeum Warmii i Mazur]]. Impreza została zrealizowana jako jeden z modułów, budujących wojewódzkie obchody [[Rok Czesława Miłosza na Warmii i Mazurach| Roku Czesława Miłosza]]. Opisywany projekt miał międzynarodowy, gdyż uczestniczyli w nim muzycy w Polski oraz Litwy, jak również – interdyscyplinarny, bowiem łączył w sobie dziedzinę muzyki z literaturą.<br> |
− | Tytuł koncertu nawiązywał do faktu, iż Miłosz (1911-2004) w większości wydań swojej poezji i prozy powracał do czasu dzieciństwa, lat edukacji i pierwszych sukcesów literackich w litewskim Wilnie. Ten topos – tak charakterystyczny w twórczości noblisty – funkcjonował jako ciągły powrót do natury, a zarazem do tradycji literackiej (np. utwory Adama Mickiewicza). Koncert stanowił zaaranżowaną, trzyczęściową muzyczną „opowieść” o „latach dzieciństwa, przeczuciu katastrofy i tragicznych doświadczeniach czasu wojny, po refleksję poety na emigracji i ciągłe powroty do miejsc i emocji związanych z Wilnem”<ref>Wg opisu imprezy na stronie www olsztyńskiego [[Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie]]: [http://muzeum.olsztyn.pl/koncert-wilenskie-motywy,527 http://muzeum.olsztyn.pl].</ref>. Koncert to w przybliżeniu 40-minutowa sesja muzyki współczesnej oraz improwizowanej, połączonej stylistycznie z melodiami Litwy i Wilna. Ważnym elementem struktury imprezy były – wcześniej wybrane – fragmenty utworów poetyckich Miłosza, wydrukowane i rozdane uczestnikom imprezy. Słowo drukowane budowało nastrój całości, tworzyło realny pomost między literaturą a muzyką, służyło analizie motywów wileńskich w twórczości Miłosza. | + | Tytuł koncertu nawiązywał do faktu, iż Miłosz (1911-2004) w większości wydań swojej poezji i prozy powracał do czasu dzieciństwa, lat edukacji i pierwszych sukcesów literackich w litewskim Wilnie. Ten topos – tak charakterystyczny w twórczości noblisty – funkcjonował jako ciągły powrót do natury, a zarazem do tradycji literackiej (np. utwory Adama Mickiewicza). Koncert stanowił zaaranżowaną, trzyczęściową muzyczną „opowieść” o „latach dzieciństwa, przeczuciu katastrofy i tragicznych doświadczeniach czasu wojny, po refleksję poety na emigracji i ciągłe powroty do miejsc i emocji związanych z Wilnem”<ref>Wg opisu imprezy na stronie www olsztyńskiego [[Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie|Muzeum Warmii i Mazur]]: [http://muzeum.olsztyn.pl/koncert-wilenskie-motywy,527 http://muzeum.olsztyn.pl].</ref>. Koncert to w przybliżeniu 40-minutowa sesja muzyki współczesnej oraz improwizowanej, połączonej stylistycznie z melodiami Litwy i Wilna. Ważnym elementem struktury imprezy były – wcześniej wybrane – fragmenty utworów poetyckich Miłosza, wydrukowane i rozdane uczestnikom imprezy. Słowo drukowane budowało nastrój całości, tworzyło realny pomost między literaturą a muzyką, służyło analizie motywów wileńskich w twórczości Miłosza. |
− | + | ||
+ | ==Bibliografia== | ||
+ | *''Miłosz 365 : Wileńskie Motywy'' : [plakat] //W: zbiory dokumentów życia społecznego WBP w Olsztynie. | ||
==Przypisy== | ==Przypisy== | ||
<references/> | <references/> | ||
− | [[Category:Koncerty]][[Category:Literatura]][[Category:Muzyka]][[Category:Olsztyn]][[Category:Obchody, święta, rocznice]][[Category: | + | [[Category:Koncerty]][[Category:Literatura]][[Category:Muzyka]][[Category:Olsztyn]][[Category:Obchody, święta, rocznice]][[Category:1990-]] |
Aktualna wersja na dzień 12:00, 16 sty 2015
Międzynarodowa, jednorazowa, okazjonalna impreza muzyczna, zorganizowana 30 kwietnia 2011 r. w olsztyńskim Muzeum Warmii i Mazur.
Spis treści
Organizator
Wykonawcy
- Aron Blum – aranżacja, kierownictwo muzyczne, gitara basowa
- Arkadi Gotesman (Wilno; Litwa) – instrumenty perkusyjne
- Dominik Jastrzębski – klarnet
Opis
Opisywany koncert został zorganizowany w olsztyńskim zamku, siedzibie Muzeum Warmii i Mazur. Impreza została zrealizowana jako jeden z modułów, budujących wojewódzkie obchody Roku Czesława Miłosza. Opisywany projekt miał międzynarodowy, gdyż uczestniczyli w nim muzycy w Polski oraz Litwy, jak również – interdyscyplinarny, bowiem łączył w sobie dziedzinę muzyki z literaturą.
Tytuł koncertu nawiązywał do faktu, iż Miłosz (1911-2004) w większości wydań swojej poezji i prozy powracał do czasu dzieciństwa, lat edukacji i pierwszych sukcesów literackich w litewskim Wilnie. Ten topos – tak charakterystyczny w twórczości noblisty – funkcjonował jako ciągły powrót do natury, a zarazem do tradycji literackiej (np. utwory Adama Mickiewicza). Koncert stanowił zaaranżowaną, trzyczęściową muzyczną „opowieść” o „latach dzieciństwa, przeczuciu katastrofy i tragicznych doświadczeniach czasu wojny, po refleksję poety na emigracji i ciągłe powroty do miejsc i emocji związanych z Wilnem”[1]. Koncert to w przybliżeniu 40-minutowa sesja muzyki współczesnej oraz improwizowanej, połączonej stylistycznie z melodiami Litwy i Wilna. Ważnym elementem struktury imprezy były – wcześniej wybrane – fragmenty utworów poetyckich Miłosza, wydrukowane i rozdane uczestnikom imprezy. Słowo drukowane budowało nastrój całości, tworzyło realny pomost między literaturą a muzyką, służyło analizie motywów wileńskich w twórczości Miłosza.
Bibliografia
- Miłosz 365 : Wileńskie Motywy : [plakat] //W: zbiory dokumentów życia społecznego WBP w Olsztynie.
Przypisy
- ↑ Wg opisu imprezy na stronie www olsztyńskiego Muzeum Warmii i Mazur: http://muzeum.olsztyn.pl.