Festiwal Wioska Teatralna: Różnice pomiędzy wersjami

Z LEKSYKON KULTURY WARMII I MAZUR
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja przejrzana][wersja przejrzana]
(Przebieg)
 
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
Multidyscyplinarny projekt [[Teatr „Węgajty”| Teatru „Węgajty”]], organizowany od 2003 r. w Węgajtach.
+
Multidyscyplinarny projekt [[Teatr „Węgajty”| Teatru „Węgajty”]], organizowany od 2003 r. w [[ewim:Węgajty|Węgajtach]].
  
 
==Organizator==
 
==Organizator==
Linia 34: Linia 34:
 
*[http://www.teatrwegajty.art.pl  Oficjalna strona Teatru Węgajty]
 
*[http://www.teatrwegajty.art.pl  Oficjalna strona Teatru Węgajty]
  
[[Category:Teatr]] [[Category:Muzyka]] [[Category: Festiwale]] [[Category:Imprezy plenerowe]] [[Category:Powiat olsztyński]] [[Category:2001-2010]] [[Category:2011-2020]]
+
[[Category:Teatr]] [[Category:Muzyka]] [[Category: Festiwale]] [[Category:Imprezy plenerowe]] [[Category:Powiat olsztyński]] [[Category:Jonkowo (gmina wiejska)]][[Category:1990-]]

Aktualna wersja na dzień 08:39, 9 paź 2014

Multidyscyplinarny projekt Teatru „Węgajty”, organizowany od 2003 r. w Węgajtach.

Organizator

Dyrektor festiwalu

Cele

  • popularyzacja teatru otwartego
  • działania przeciw wykluczeniu
  • odnowa więzi lokalnej
  • popularyzacja idei ekologicznych

Opis

Nazwa festiwalu – Wioska Teatralna symbolizuje praktykowaną podczas projektu zasadę wchodzenia z działaniami teatralnymi w przestrzeń. Działania festiwalu nie mają być ograniczane granicami sali teatralnej, ale świadome wkraczać w przestrzenie pozornie nieteatralne, przekraczając wszelkie ograniczenia. Jest to zarówno włączanie teatru w każdy aspekt rzeczywistości,jak i po prostu działanie teatralne za każdym razem w nowej przestrzeni. Wioskę Teatralną stanowiły działania na łące, w lesie, na wzgórzu, w Domu Pomocy Społecznej, na podwórku wiejskim, na terenie wsi. Ważną zasadą patronującą Festiwalowi jest idea wchodzenia z teatrem w środowiska wykluczone, pracy z ludźmi zamkniętymi, odizolowanymi, poddanymi gettoizacji i stygmatyzacji, ale także poszukującymi. Wioska Teatralna oznaczała więc równocześnie koncentrowanie się na sprawach i problemach społecznych (np. globalizacja i jej skutki), jak też działaniach stricte artystycznych: warsztatach, pokazach, projekcjach filmowych, koncertach i spektaklach. Taki teatr w formie nietypowej, otwarty na rzeczywistość, improwizowany – miał pobudzać myśl i percepcję, zmieniać myślenie, przełamywać tabu, otwierać oczy na nowe.
Każdej z edycji projektu przyświecało inne hasło przewodnie, organizujące i przybliżające treść poszczególnych modułów.

Przebieg

Zobacz też