Festiwal Wioska Teatralna: Różnice pomiędzy wersjami

Z LEKSYKON KULTURY WARMII I MAZUR
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja przejrzana][wersja przejrzana]
(Przebieg)
(Przebieg)
Linia 28: Linia 28:
 
*2010 r. – [[Festiwal „Wioska Teatralna” 2010| edycja ósma]] – 25 do 31 lipca
 
*2010 r. – [[Festiwal „Wioska Teatralna” 2010| edycja ósma]] – 25 do 31 lipca
 
*2011 r. – [[Festiwal „Wioska Teatralna” 2011| edycja dziewiąta]] – 25 do 31 lipca
 
*2011 r. – [[Festiwal „Wioska Teatralna” 2011| edycja dziewiąta]] – 25 do 31 lipca
*2012 r. – [[Festiwal „Wioska Teatralna” 2012| edycja dziewiąta]] – 21 do 28 lipca
+
*2012 r. – [[Festiwal „Wioska Teatralna” 2012| edycja dziesiąta]] – 21 do 28 lipca
*2013 r. – [[Festiwal „Wioska Teatralna” 2013| edycja dziewiąta]] – 22 do 27 lipca
+
*2013 r. – [[Festiwal „Wioska Teatralna” 2013| edycja jedenasta]] – 22 do 27 lipca
  
 
==Zobacz też==
 
==Zobacz też==

Wersja z 09:10, 11 lip 2013

Multidyscyplinarny projekt Teatru „Węgajty”, organizowany od 2003 r. w Węgajtach.

Organizator

Dyrektor festiwalu

Cele

  • popularyzacja teatru otwartego
  • działania przeciw wykluczeniu
  • odnowa więzi lokalnej
  • popularyzacja idei ekologicznych

Opis

Nazwa festiwalu – Wioska Teatralna symbolizuje praktykowaną podczas projektu zasadę wchodzenia z działaniami teatralnymi w przestrzeń. Działania festiwalu nie mają być ograniczane granicami sali teatralnej, ale świadome wkraczać w przestrzenie pozornie nieteatralne, przekraczając wszelkie ograniczenia. Jest to zarówno włączanie teatru w każdy aspekt rzeczywistości,jak i po prostu działanie teatralne za każdym razem w nowej przestrzeni. Wioskę Teatralną stanowiły działania na łące, w lesie, na wzgórzu, w Domu Pomocy Społecznej, na podwórku wiejskim, na terenie wsi. Ważną zasadą patronującą Festiwalowi jest idea wchodzenia z teatrem w środowiska wykluczone, pracy z ludźmi zamkniętymi, odizolowanymi, poddanymi gettoizacji i stygmatyzacji, ale także poszukującymi. Wioska Teatralna oznaczała więc równocześnie koncentrowanie się na sprawach i problemach społecznych (np. globalizacja i jej skutki), jak też działaniach stricte artystycznych: warsztatach, pokazach, projekcjach filmowych, koncertach i spektaklach. Taki teatr w formie nietypowej, otwarty na rzeczywistość, improwizowany – miał pobudzać myśl i percepcję, zmieniać myślenie, przełamywać tabu, otwierać oczy na nowe.
Każdej z edycji projektu przyświecało inne hasło przewodnie, organizujące i przybliżające treść poszczególnych modułów.

Przebieg

Zobacz też