Festiwal Wioska Teatralna: Różnice pomiędzy wersjami

Z LEKSYKON KULTURY WARMII I MAZUR
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
(Zobacz też)
Linia 1: Linia 1:
Multidyscyplinarny projekt [[Teatr Wiejski „Węgajty”| Teatru Wiejskiego „Węgajty”]], organizowany od 2003 r. w Węgajtach.
+
Multidyscyplinarny projekt [[Teatr „Węgajty”| Teatru „Węgajty”]], organizowany od 2003 r. w Węgajtach.
  
 
==Organizator==
 
==Organizator==
*Stowarzyszenie „[[Teatr Wiejski „Węgajty”|Teatr Wiejski Węgajty]]”
+
*Stowarzyszenie „[[Teatr „Węgajty”|Teatr Węgajty]]”
 
*[[Centrum Edukacji i Inicjatyw Kulturalnych w Olsztynie]]
 
*[[Centrum Edukacji i Inicjatyw Kulturalnych w Olsztynie]]
  

Wersja z 13:53, 28 mar 2011

Multidyscyplinarny projekt Teatru „Węgajty”, organizowany od 2003 r. w Węgajtach.

Organizator

Dyrektor festiwalu

Cele

  • popularyzacja teatru otwartego
  • działania przeciw wykluczeniu
  • odnowa więzi lokalnej
  • popularyzacja idei ekologicznych

Opis

Nazwa festiwalu – Wioska Teatralna symbolizuje praktykowaną podczas projektu zasadę wchodzenia z działaniami teatralnymi w przestrzeń. Działania festiwalu nie mają być ograniczane granicami sali teatralnej, ale świadome wkraczać w przestrzenie pozornie nieteatralne, przekraczając wszelkie ograniczenia. To zarówno włączanie teatru w każdy aspekt rzeczywistości jak i po prostu działanie teatralne za każdym razem w nowej przestrzeni. Dlatego też Wioskę Teatralną stanowiły działania plenerowe: na łące, w lesie, na wzgórzu, w Domu Pomocy Społecznej, na podwórku wiejskim, na terenie wsi. Ważną zasadą patronującą Festiwalowi jest idea wchodzenia z teatrem w środowiska wykluczone, pracy z ludźmi zamkniętymi, odizolowanymi, poddanymi gettoizacji i stygmatyzacji, ale także poszukującymi. Wioska Teatralna oznaczała więc równocześnie koncentrowanie się na sprawach i problemach społecznych (np. globalizacja i jej skutki), jak też działaniach stricte artystycznych: warsztatach, spotkania warsztatowo-dżemowych, pokazach, projekcjach filmowych, koncertach i spektaklach. Taki teatr w formie nietypowej, otwarty na rzeczywistość, improwizowany – miał pobudzać myśl i percepcję, zmieniać myślenie, przełamywać tabu, otwierać oczy na nowe.
Każdej z edycji projektu przyświecało inne hasło przewodnie, organizujące i przybliżające treść poszczególnych modułów.

Przebieg

Zobacz też