Festiwal Wioska Teatralna: Różnice pomiędzy wersjami

Z LEKSYKON KULTURY WARMII I MAZUR
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
(Zobacz też)
(Zobacz też)
Linia 31: Linia 31:
 
*[http://free.art.pl/teajty/wioska/index.php? http://free.art.pl]
 
*[http://free.art.pl/teajty/wioska/index.php? http://free.art.pl]
  
[[Category:Teatr]] [[Category:Muzyka]] [[Category: Festiwale]] [[Category:Imprezy plenerowe]] [[Category:Powiat olsztyński]] [[Category:2001-2010]] [[Category:2010-2020]]
+
[[Category:Teatr]] [[Category:Muzyka]] [[Category: Festiwale]] [[Category:Imprezy plenerowe]] [[Category:Powiat olsztyński]] [[Category:2001-2010]] [[Category:2011-2020]]

Wersja z 10:27, 23 mar 2011

Multidyscyplinarny projekt Teatru Wiejskiego „Węgajty”, organizowany od 2003 r. w Węgajtach.

Organizator

Dyrektor festiwalu

Cele

  • popularyzacja teatru otwartego
  • działania przeciw wykluczeniu
  • odnowa więzi lokalnej
  • popularyzacja idei ekologicznych

Opis

Nazwa festiwalu – Wioska Teatralna symbolizuje praktykowaną podczas projektu zasadę wchodzenia z działaniami teatralnymi w przestrzeń. Działania festiwalu nie mają być ograniczane granicami sali teatralnej, ale świadome wkraczać w przestrzenie pozornie nieteatralne, przekraczając wszelkie ograniczenia. To zarówno włączanie teatru w każdy aspekt rzeczywistości jak i po prostu działanie teatralne za każdym razem w nowej przestrzeni. Dlatego też Wioskę Teatralną stanowiły działania plenerowe: na łące, w lesie, na wzgórzu, w Domu Pomocy Społecznej, na podwórku wiejskim, na terenie wsi. Ważną zasadą patronującą Festiwalowi jest idea wchodzenia z teatrem w środowiska wykluczone, pracy z ludźmi zamkniętymi, odizolowanymi, poddanymi gettoizacji i stygmatyzacji, ale także poszukującymi. Wioska Teatralna oznaczała więc równocześnie koncentrowanie się na sprawach i problemach społecznych (np. globalizacja i jej skutki), jak też działaniach stricte artystycznych: warsztatach, spotkania warsztatowo-dżemowych, pokazach, projekcjach filmowych, koncertach i spektaklach. Taki teatr w formie nietypowej, otwarty na rzeczywistość, improwizowany – miał pobudzać myśl i percepcję, zmieniać myślenie, przełamywać tabu, otwierać oczy na nowe.
Każdej z edycji projektu przyświecało inne hasło przewodnie, organizujące i przybliżające treść poszczególnych modułów.

Przebieg

Zobacz też