Tomasz Gudaczewski: Różnice pomiędzy wersjami

Z LEKSYKON KULTURY WARMII I MAZUR
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja przejrzana]
Linia 4: Linia 4:
  
 
==Biografia==
 
==Biografia==
 
+
Urodził się w 1969 r. Mieszka w Dublinie i Ostródzie. Jest absolwentem Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie i Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Studia z grafiki warsztatowej ukończył w Instytucie Wychowania Artystycznego. Dyplom uzyskał w pracowni druku wypukłego prof. Maksymiliana Snocha. Studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania Międzynarodowego Centrum Biznesu i Administracji Publicznej UWM w Olsztynie. Obecnie Studiuje muzealnictwo, kolekcjonerstwo i rynek dzieł sztuki na Wydziale Historycznym Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora w Pułtusku.   
Urodził się w 1969 r. Mieszka w Dublinie i Ostródzie. Jest absolwentem Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie i Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Studia z grafiki warsztatowej ukończył w Instytucie Wychowania Artystycznego. Dyplom uzyskał w pracowni druku wypukłego prof. Maksymiliana Snocha. Studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania Międzynarodowego Centrum Biznesu i Administracji Publicznej UWM w Olsztynie Obecnie Studiuje muzealnictwo, kolekcjonerstwo i rynek dzieł sztuki na Wydziale Historycznym Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora w Pułtusku.   
 
  
 
==Twórczość==
 
==Twórczość==
Zajmuje się historią kolekcjonerstwa, grafiką warsztatową i fotografią. W jego twórczości widoczna jest fascynacja sztuką japońską. To właśnie ona wpłynęła na syntetyczny, uproszczony sposób ujmowania tematu. Wzoruje się w swojej sztuce na mistrzach japońskich. Podobnie jak oni, w formie prostych grafik budowanych formą i światłem, tworzy zapis swoich wrażeń, wspomnień, doświadczeń, obrazów z podróży. Własne obrazy określa jako „ulotne transformacje krajobrazu”. W jego pracach ważną rolę odgrywa też kolorystyka, która tworzy kontemplacyjny nastrój. Jego zainteresowania Dalekim Wschodem przekładają się także na bogate zbiory ceramiki japońskiej. Tomasz Gudaczewski jest kolekcjonerem sztuki dalekiego wschodu ale także przedmiotów związanych z historią Napoleona i jego pobytem w Polsce.
+
Zajmuje się historią kolekcjonerstwa, grafiką warsztatową i fotografią. W jego twórczości widoczna jest fascynacja sztuką japońską. To właśnie ona wpłynęła na syntetyczny, uproszczony sposób ujmowania tematu. Wzoruje się w swojej sztuce na mistrzach japońskich. Podobnie jak oni, w formie prostych grafik budowanych formą i światłem, tworzy zapis swoich wrażeń, wspomnień, doświadczeń, obrazów z podróży. Własne obrazy określa jako „ulotne transformacje krajobrazu”. W jego pracach ważną rolę odgrywa też kolorystyka, która tworzy kontemplacyjny nastrój. Jego zainteresowania Dalekim Wschodem przekładają się także na bogate zbiory ceramiki japońskiej. Tomasz Gudaczewski jest kolekcjonerem sztuki Dalekiego Wschodu, ale także przedmiotów związanych z historią Napoleona i jego pobytem w Polsce.
  
 
==Wystawy==
 
==Wystawy==
Linia 21: Linia 20:
 
*Transformacja Krajobrazu Dom Kultury Polskiej - Wilno (2002)
 
*Transformacja Krajobrazu Dom Kultury Polskiej - Wilno (2002)
 
*[[Muzeum w Ostródzie]] (2011) – Obrazy Przemijającego Czasu
 
*[[Muzeum w Ostródzie]] (2011) – Obrazy Przemijającego Czasu
 
==Przypisy==
 
<references/>
 
  
 
==Bibliografia==
 
==Bibliografia==

Wersja z 20:41, 20 sty 2012

Źródło: II Olsztyńskie Biennale Plastyki „O Medal Prezydenta”, Olsztyn, BWA, 2000, s. 39.
Dzień miał się już ku…, sucha igła.
Źródło: II Olsztyńskie Biennale Plastyki „O Medal Prezydenta”, Olsztyn, BWA, 2000, s. 39.

(1969- ) – grafik, kolekcjoner

Biografia

Urodził się w 1969 r. Mieszka w Dublinie i Ostródzie. Jest absolwentem Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie i Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Studia z grafiki warsztatowej ukończył w Instytucie Wychowania Artystycznego. Dyplom uzyskał w pracowni druku wypukłego prof. Maksymiliana Snocha. Studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania Międzynarodowego Centrum Biznesu i Administracji Publicznej UWM w Olsztynie. Obecnie Studiuje muzealnictwo, kolekcjonerstwo i rynek dzieł sztuki na Wydziale Historycznym Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora w Pułtusku.

Twórczość

Zajmuje się historią kolekcjonerstwa, grafiką warsztatową i fotografią. W jego twórczości widoczna jest fascynacja sztuką japońską. To właśnie ona wpłynęła na syntetyczny, uproszczony sposób ujmowania tematu. Wzoruje się w swojej sztuce na mistrzach japońskich. Podobnie jak oni, w formie prostych grafik budowanych formą i światłem, tworzy zapis swoich wrażeń, wspomnień, doświadczeń, obrazów z podróży. Własne obrazy określa jako „ulotne transformacje krajobrazu”. W jego pracach ważną rolę odgrywa też kolorystyka, która tworzy kontemplacyjny nastrój. Jego zainteresowania Dalekim Wschodem przekładają się także na bogate zbiory ceramiki japońskiej. Tomasz Gudaczewski jest kolekcjonerem sztuki Dalekiego Wschodu, ale także przedmiotów związanych z historią Napoleona i jego pobytem w Polsce.

Wystawy

Brał udział w wystawach zbiorowych, m.in.:

Bibliografia

  1. II Olsztyńskie Biennale Plastyki „O Medal Prezydenta” / [oprac. graf. katalogu Tadeusz Burniewicz]. - Olsztyn : Galeria Sztuki Współczesnej BWA, 2000, s. 39.

Zobacz też

  • Obrazy przemijającego świata, materiał na stronie www.ostrodaonline.pl
  • Obrazy przemijającego świata, materiał na stronie [1]