Paweł Siwczak: Różnice pomiędzy wersjami

Z LEKSYKON KULTURY WARMII I MAZUR
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
Linia 3: Linia 3:
  
 
==Biografia==
 
==Biografia==
Pochodzi z Olsztyna. Absolwent [[Państwowa Szkoła Muzyczna I i II st. im. F. Chopina w Olsztynie|Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. F. Chopina w Olsztynie]] oraz Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Barbary Halskiej i prof. Elżbiety Tarnawskiej (tytuł magistra sztuki w 2003 r., dyplom studiów podyplomowych w 2004 r.). Studiował również w klasie klawesynu Władysława Klosiewicza. Studia muzyczne kontynuował w Royal Academy of Music pod kierunkiem Carole Cerasi (klawesyn, pianoforte) oraz Terenca Charlstone (klawikord, basso continuo). Ukończył je w ukończył w 2008 r., otrzymując przyznany z wyróżnieniem przez Uniwersytet Londyński tytuł Master of Music oraz nagrodę Akademii za wybitny recital dyplomowy. Swoje umiejętności doskonalił podczas kursów mistrzowskich prowadzonych m.in. przez Kennetha Gilberta, Trevora Pinnocka, Jamesa Johnstone i Elżbietę Czerny-Stefańską.  
+
Pochodzi z Olsztyna. Absolwent [[Państwowa Szkoła Muzyczna I i II st. im. F. Chopina w Olsztynie|Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. F. Chopina w Olsztynie]] oraz Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Barbary Halskiej i prof. Elżbiety Tarnawskiej (tytuł magistra sztuki w 2003 r., dyplom studiów podyplomowych w 2004 r.). Studiował również w klasie klawesynu Władysława Klosiewicza. Studia muzyczne kontynuował w Royal Academy of Music pod kierunkiem Carole Cerasi (klawesyn, pianoforte) oraz Terenca Charlstone (klawikord, basso continuo). Ukończył je w 2008 r., otrzymując przyznany z wyróżnieniem przez Uniwersytet Londyński tytuł Master of Music oraz nagrodę Akademii za wybitny recital dyplomowy. Swoje umiejętności doskonalił podczas kursów mistrzowskich prowadzonych m.in. przez Kennetha Gilberta, Trevora Pinnocka, Jamesa Johnstone i Elżbietę Czerny-Stefańską.  
 
<br>Uczestniczył w projekcie edukacyjnym Filharmonii Narodowej w Warszawie, popularyzującym taniec i muzyki baroku wśród młodzieży szkolnej. Pracował jako pedagog w Akademii Muzycznej w Warszawie oraz w Royal Academy of Music w Londynie.
 
<br>Uczestniczył w projekcie edukacyjnym Filharmonii Narodowej w Warszawie, popularyzującym taniec i muzyki baroku wśród młodzieży szkolnej. Pracował jako pedagog w Akademii Muzycznej w Warszawie oraz w Royal Academy of Music w Londynie.
  
 
==Działalność artystyczna==
 
==Działalność artystyczna==
 
Specjalizuje się w grze na klawesynie i innych historycznych instrumentach klawiszowych.  
 
Specjalizuje się w grze na klawesynie i innych historycznych instrumentach klawiszowych.  
<br>Koncertuje jako solista i kameralista, a także dyrygując od klawesynu zespołami muzyki dawnej. Występował w Anglii, Austrii, Francji, Hiszpanii, Holandii, na Malcie, w Niemczech, Polsce, Rosji, Szkocji i Szwecji. Jest członkiem orkiestry Gabrieli Consort & Players, pracował pod dyrekcją tak znakomitych muzyków jak Willaim Christie, Sir John Eliot Gardiner, Trevor Pinnock, Laurence Cummings, Simon Standage, Lisa Beznosiuk, Jonathan Manson. Jest członkiem zespołu Four Temperaments oraz założycielem zespołu Triologue, z którymi koncertuje i zdobywa nagrody w konkursach muzyki dawnej.
+
<br>Koncertuje jako solista i kameralista, a także dyrygując od klawesynu zespołami muzyki dawnej. Występował w Anglii, Austrii, Francji, Hiszpanii, Holandii, na Malcie, w Niemczech, Polsce, Rosji, Szkocji i Szwecji. Współpracuje z orkiestrami barokowymi, m.in. Gabrieli Consort & Players, Orchestra of the Age of Englightenment. Pracował pod dyrekcją tak znakomitych muzyków jak Willaim Christie, Sir John Eliot Gardiner, Trevor Pinnock, Laurence Cummings, Simon Standage, Lisa Beznosiuk, Jonathan Manson, Sir Mark Elder oraz Bernard Labadie. Jest członkiem zespołu Four Temperaments oraz założycielem zespołu Triologue, z którymi koncertuje i zdobywa nagrody w konkursach muzyki dawnej.
<br>W 2008 r. z zespołem The Bach Players nagrał płytę ''Bach arranging and arranged''.
+
<br>W 2008 r. z zespołem The Bach Players nagrał płytę ''Bach arranging and arranged''. W 2009 r. ukazała się także płyta ''Dialogues'' z kompozycjami Stephena Dodgsona.
 
<br>Jako organista i klawesynista koncertował również dla publiczności Warmii i Mazur, m.in. podczas [[Festiwal Muzyki Kameralnej Młodych Olsztyn 2006|Festiwalu Muzyki Kameralnej Młodych w Olsztynie]], [[XXXI Olsztyńskie Koncerty Organowe|Olsztyńskich Koncertów Organowych]] i [[XXXI Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej w Giżycku|Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Giżycku]].
 
<br>Jako organista i klawesynista koncertował również dla publiczności Warmii i Mazur, m.in. podczas [[Festiwal Muzyki Kameralnej Młodych Olsztyn 2006|Festiwalu Muzyki Kameralnej Młodych w Olsztynie]], [[XXXI Olsztyńskie Koncerty Organowe|Olsztyńskich Koncertów Organowych]] i [[XXXI Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej w Giżycku|Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Giżycku]].
  
Linia 23: Linia 23:
  
 
==Zobacz też==
 
==Zobacz też==
*[http://paxel.prv.pl/ strona internetowa muzyka]
+
*[http://www.pawelsiwczak.com strona internetowa muzyka]
 
*[http://continuovita.blogspot.com/ blog muzyka]
 
*[http://continuovita.blogspot.com/ blog muzyka]
  

Wersja z 13:09, 26 sty 2011

Muzyk, organista, klawesynista.

Biografia

Pochodzi z Olsztyna. Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. F. Chopina w Olsztynie oraz Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Barbary Halskiej i prof. Elżbiety Tarnawskiej (tytuł magistra sztuki w 2003 r., dyplom studiów podyplomowych w 2004 r.). Studiował również w klasie klawesynu Władysława Klosiewicza. Studia muzyczne kontynuował w Royal Academy of Music pod kierunkiem Carole Cerasi (klawesyn, pianoforte) oraz Terenca Charlstone (klawikord, basso continuo). Ukończył je w 2008 r., otrzymując przyznany z wyróżnieniem przez Uniwersytet Londyński tytuł Master of Music oraz nagrodę Akademii za wybitny recital dyplomowy. Swoje umiejętności doskonalił podczas kursów mistrzowskich prowadzonych m.in. przez Kennetha Gilberta, Trevora Pinnocka, Jamesa Johnstone i Elżbietę Czerny-Stefańską.
Uczestniczył w projekcie edukacyjnym Filharmonii Narodowej w Warszawie, popularyzującym taniec i muzyki baroku wśród młodzieży szkolnej. Pracował jako pedagog w Akademii Muzycznej w Warszawie oraz w Royal Academy of Music w Londynie.

Działalność artystyczna

Specjalizuje się w grze na klawesynie i innych historycznych instrumentach klawiszowych.
Koncertuje jako solista i kameralista, a także dyrygując od klawesynu zespołami muzyki dawnej. Występował w Anglii, Austrii, Francji, Hiszpanii, Holandii, na Malcie, w Niemczech, Polsce, Rosji, Szkocji i Szwecji. Współpracuje z orkiestrami barokowymi, m.in. Gabrieli Consort & Players, Orchestra of the Age of Englightenment. Pracował pod dyrekcją tak znakomitych muzyków jak Willaim Christie, Sir John Eliot Gardiner, Trevor Pinnock, Laurence Cummings, Simon Standage, Lisa Beznosiuk, Jonathan Manson, Sir Mark Elder oraz Bernard Labadie. Jest członkiem zespołu Four Temperaments oraz założycielem zespołu Triologue, z którymi koncertuje i zdobywa nagrody w konkursach muzyki dawnej.
W 2008 r. z zespołem The Bach Players nagrał płytę Bach arranging and arranged. W 2009 r. ukazała się także płyta Dialogues z kompozycjami Stephena Dodgsona.
Jako organista i klawesynista koncertował również dla publiczności Warmii i Mazur, m.in. podczas Festiwalu Muzyki Kameralnej Młodych w Olsztynie, Olsztyńskich Koncertów Organowych i Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Giżycku.

Nagrody i wyróżnienia

  1. stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu stypendialnego „Młoda Polska” (2009)
  2. Konkurs Klawesynowy im. Broadwooda w Londynie (2007)
    • główna nagroda
  3. Konkurs na wykonanie dawnej muzyki angielskiej zorganizowany przez Fundację Musica Britannica (2006)
    • główna nagroda

Bibliografia

  1. XXXI Olsztyńskie Koncerty Organowe. – Olsztyn : Stowarzyszenie Artystów Muzyków, 2009. – S. 9. (dokument życia społecznego)

Zobacz też