Elektroniczne Pejzaże Muzyczne 2009

Z LEKSYKON KULTURY WARMII I MAZUR
Wersja z dnia 13:54, 6 lis 2014 autorstwa LPF (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacja, szukaj
Maciej Braciszewski
Źródło: www.andymian.pl
"Polaris" Jakub Kmieć
Źródło: www.andymian.pl
Elżbieta i Andrzej "Andymian" Mierzyńscy
Źródło: www.andymian.pl
Marek Biliński
Źródło: www.andymian.pl; Fot. Bernard Wawrzyniewicz

Piąta edycja dorocznej imprezy muzycznej o charakterze rozrywkowym, pn. Elektroniczne Pejzaże Muzyczne, zorganizowana w olsztyńskim Amfiteatrze im Czesława Niemena 31 lipca 2009 r.

Organizator

Przebieg

Impreza (o budowie modułowej) nie miała charakteru konkursowego, a jedynie oglądowy. Opisywaną edycją festiwalu – jak i wszystkimi poprzednimi – kierował Andrzej Mierzyński (również wykonawca muzyki elektronicznej). Koncert odbył się 31 lipca 2009 r. (piątek) w olsztyńskim Amfiteatrze im Czesława Niemena.

Uczestnicy

  • „POLARIS” (Jakub Kmieć z Łódzi)
  • Maciej Braciszewski z Gniezna
  • Andrzej Mierzyński („Andymian”) oraz Elżbieta Mierzyńska (wokal) z Olsztyna
  • Marek Biliński
  • Grupa „Exodus” – Tancerze Ognia z Ostródy – wizualizacje live.

Wśród zaproszonych gości znaleźli się zarówno muzycy z Olsztyna jak i innych miast Polski. Jako pierwszy z muzyków, Maciej Braciszewski z Gniezna, zaprezentował materiał ze swojej drugiej płyty A.D.966 (tematyka: najstarsza historia Polski) – występ zilustrowały slajdy o tematyce korespondującej z muzyką. Jakub Kmieć „Polaris” zaprezentował mroczną w stylu muzykę, pełną sekwencji rytmów. Koncert małżeństwa Elżbiety i Andrzeja Mierzyńskich składał się z deklamacji poetyckich oraz sugestywnej, trudnej muzyki. W całość zaangażowana była grupa Tancerzy Ognia „Exodus” z Ostródy. Ostatni, jako „gwiazda wieczoru”, wystąpił Marek Biliński, który jako pierwszy w Polsce (oraz w tej części Europy) zrealizował wielkie plenerowe koncerty muzyki i światła (Szczecin – 1993 r. i Kraków – 1994 r.) i dzięki temu jest zwany „polskim Jeanem Michelem Jarre’em”.
W imprezie uczestniczyło (same miejsca siedzące) około 900 osób – wstęp zwyczajowo był bezpłatny. Po zakończeniu koncertów nastąpiła część kuluarowa: spontaniczne spotkania artystów z publicznością. Całość zorganizowano w ramach Olsztyńskiego Lata Artystycznego.

Bibliografia

  1. Mierzyńska, Elżbieta: Sztuka niszy / Elżbieta Mierzyńska // „Posłaniec Warmiński”. – 2009, nr 18, s. 23.

Zobacz też