Dni Sztuki w Reszlu: Różnice pomiędzy wersjami

Z LEKSYKON KULTURY WARMII I MAZUR
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
Linia 1: Linia 1:
Spotkania polsko-niemieckie organizowane w Reszlu od 1994 r.
+
Spotkania polsko-niemieckie organizowane w Reszlu od 1994 r. w cyklu dwuletnim.
 
 
 
==Organizator==
 
==Organizator==
 
* [[Stowarzyszenie Kulturalne „Zamek” w Reszlu]]
 
* [[Stowarzyszenie Kulturalne „Zamek” w Reszlu]]
Linia 8: Linia 7:
 
* Pokonywanie wzajemnych uprzedzeń w atmosferze sztuki i doznań artystycznych
 
* Pokonywanie wzajemnych uprzedzeń w atmosferze sztuki i doznań artystycznych
 
==Opis==
 
==Opis==
Festiwal zorganizowano dzięki inicjatywie Hansa-Joachima Früha, zamieszkałego w Kolonii. Podczas licznych podróży zawodowych, biznesowych do Polski odkrył zamek w Reszlu. „Twórcza atmosfera tego pięknego zamku zrodziła pomysł, aby za pośrednictwem sztuki przyczynić się do nawiązywania przyjaźni pomiędzy artystami z Niemiec i z Polski, do likwidowania uprzedzeń” <ref> Szyłłejko, Tadeusz, ''Reszelskie rozmowy'', „Gazeta Warmii i Mazur”, 1994, nr 211, s. 4  </ref>. Reszelski festiwal to dzieło artystów i ludzi biznesu – miłośników sztuki. Festiwal w założeniu to impreza bardzo otwarta, łącząca kierunki tradycyjne z nowoczesnymi pod względem estetyki i różnorodności form. Zamiarem organizatorów było stworzenie nowoczesnej formuły Festiwalu -  połączenie sztuki i turystyki. „Zdaniem Piotra Marka Krajniaka, pianisty polskiego osiadłego na stałe w Kolonii, a tutaj pełniącego funkcję kierownika artystycznego Dni Sztuki, byłaby to najbardziej nowoczesna formuła festiwalu, z przyszłością – (…) , biorąc za wzór model festiwalu w Szlezwiku- Holsztynie” <ref> Szyłłejko, Tadeusz, ''Sztuka i business'', „Gazeta Warmii i Mazur”, 1995, nr 203, s. 6</ref>. Spotkania w Reszlu cieszyły się dużą popularnością u mieszkańców miasteczka, oraz przybyłych gości z Polski,  Niemiec i innych krajów. Programem uzupełniającym były spotkania na dziedzińcu zamkowym, warsztaty i dyskusje z artystami.  
+
Festiwal zorganizowano dzięki inicjatywie Hansa-Joachima Früha, zamieszkałego w Kolonii. Podczas licznych podróży zawodowych, biznesowych do Polski odkrył zamek w Reszlu. „Twórcza atmosfera tego pięknego zamku zrodziła pomysł, aby za pośrednictwem sztuki przyczynić się do nawiązywania przyjaźni pomiędzy artystami z Niemiec i z Polski, do likwidowania uprzedzeń” <ref> Szyłłejko, Tadeusz, ''Reszelskie rozmowy'', „Gazeta Warmii i Mazur”, 1994, nr 211, s. 4  </ref>. Reszelski festiwal to dzieło artystów i ludzi biznesu – miłośników sztuki. Festiwal w założeniu to impreza bardzo otwarta, łącząca kierunki tradycyjne z nowoczesnymi pod względem estetyki i różnorodności form. Zamiarem organizatorów było stworzenie nowoczesnej formuły Festiwalu -  połączenie sztuki i turystyki. „Zdaniem Piotra Marka Krajniaka, pianisty polskiego osiadłego na stałe w Kolonii, a tutaj pełniącego funkcję kierownika artystycznego Dni Sztuki, byłaby to najbardziej nowoczesna formuła festiwalu, z przyszłością – (…) , biorąc za wzór model festiwalu w Szlezwiku- Holsztynie” <ref> Szyłłejko, Tadeusz, ''Sztuka i business'', „Gazeta Warmii i Mazur”, 1995, nr 203, s. 6</ref>. Pierwsze festiwale zdominowane były przez sztuki plastyczne, ale z czasem organizatorzy zapraszali również artystów innych dziedzin. Wprowadzono również forum dyskusyjne poświęcone tematom społeczno-politycznym jako  platformę wymiany myśli i poglądów. Spotkania w Reszlu cieszyły się dużą popularnością u mieszkańców miasteczka, oraz przybyłych gości z Polski,  Niemiec i innych krajów. Programem uzupełniającym były spotkania na dziedzińcu zamkowym, warsztaty i dyskusje z artystami. Pierwsze dwie edycje zorganizowano w dwóch kolejnych latach, ale ostatecznie zdecydowano się na cykl dwuletni.  
 
==Edycje==
 
==Edycje==
 
* [[Dni Sztuki Reszel ’94]]  
 
* [[Dni Sztuki Reszel ’94]]  

Wersja z 22:12, 13 wrz 2011

Spotkania polsko-niemieckie organizowane w Reszlu od 1994 r. w cyklu dwuletnim.

Organizator

Cele

  • Stworzenie impulsu do żywszej wymiany kulturalnej pomiędzy Polską i Niemcami
  • Pokonywanie wzajemnych uprzedzeń w atmosferze sztuki i doznań artystycznych

Opis

Festiwal zorganizowano dzięki inicjatywie Hansa-Joachima Früha, zamieszkałego w Kolonii. Podczas licznych podróży zawodowych, biznesowych do Polski odkrył zamek w Reszlu. „Twórcza atmosfera tego pięknego zamku zrodziła pomysł, aby za pośrednictwem sztuki przyczynić się do nawiązywania przyjaźni pomiędzy artystami z Niemiec i z Polski, do likwidowania uprzedzeń” [1]. Reszelski festiwal to dzieło artystów i ludzi biznesu – miłośników sztuki. Festiwal w założeniu to impreza bardzo otwarta, łącząca kierunki tradycyjne z nowoczesnymi pod względem estetyki i różnorodności form. Zamiarem organizatorów było stworzenie nowoczesnej formuły Festiwalu - połączenie sztuki i turystyki. „Zdaniem Piotra Marka Krajniaka, pianisty polskiego osiadłego na stałe w Kolonii, a tutaj pełniącego funkcję kierownika artystycznego Dni Sztuki, byłaby to najbardziej nowoczesna formuła festiwalu, z przyszłością – (…) , biorąc za wzór model festiwalu w Szlezwiku- Holsztynie” [2]. Pierwsze festiwale zdominowane były przez sztuki plastyczne, ale z czasem organizatorzy zapraszali również artystów innych dziedzin. Wprowadzono również forum dyskusyjne poświęcone tematom społeczno-politycznym jako platformę wymiany myśli i poglądów. Spotkania w Reszlu cieszyły się dużą popularnością u mieszkańców miasteczka, oraz przybyłych gości z Polski, Niemiec i innych krajów. Programem uzupełniającym były spotkania na dziedzińcu zamkowym, warsztaty i dyskusje z artystami. Pierwsze dwie edycje zorganizowano w dwóch kolejnych latach, ale ostatecznie zdecydowano się na cykl dwuletni.

Edycje

Przypisy

  1. Szyłłejko, Tadeusz, Reszelskie rozmowy, „Gazeta Warmii i Mazur”, 1994, nr 211, s. 4
  2. Szyłłejko, Tadeusz, Sztuka i business, „Gazeta Warmii i Mazur”, 1995, nr 203, s. 6