Katarzyna Brochocka: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja nieprzejrzana] | [wersja nieprzejrzana] |
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | [[Image:brochocka.jpg|thumb|right|200px| <br>Źródło: [http://www.filharmonia-sudecka.pl/artysci/pokaz/41 www.filharmonia-sudecka.pl] | + | [[Image:brochocka.jpg|thumb|right|200px| <br>Źródło: [http://www.filharmonia-sudecka.pl/artysci/pokaz/41 www.filharmonia-sudecka.pl] ]] |
− | (1982- ) | + | (1982- ) stronie kompozytorka |
==Biografia== | ==Biografia== | ||
Linia 18: | Linia 18: | ||
*''3 Mazurki'' na fortepian (2006) | *''3 Mazurki'' na fortepian (2006) | ||
*''Pozytywka'' i ''Paradance'' (2006) [utwory fortepianowe dla dzieci na cztery ręce] | *''Pozytywka'' i ''Paradance'' (2006) [utwory fortepianowe dla dzieci na cztery ręce] | ||
− | *''Study'' na wiolonczelę (2008) | + | *''Study'' na wiolonczelę (2008) |
Utwory kameralne: | Utwory kameralne: | ||
*''Wariacje'' na skrzypce i fortepian (2002) | *''Wariacje'' na skrzypce i fortepian (2002) | ||
Linia 26: | Linia 26: | ||
*''Morir illa mare'' na flet, klarnet i waltornię (2006) | *''Morir illa mare'' na flet, klarnet i waltornię (2006) | ||
*''Sonata'' na kontrabas i fortepian (2007) | *''Sonata'' na kontrabas i fortepian (2007) | ||
− | *''Kwintet smyczkowy'' (2008) | + | *''Kwintet smyczkowy'' (2008) |
Utwory orkiestrowe i symfoniczne: | Utwory orkiestrowe i symfoniczne: | ||
*''Bangladesz'' (2003) | *''Bangladesz'' (2003) | ||
Linia 32: | Linia 32: | ||
*''Koncert kontrabasowy'' (2007) | *''Koncert kontrabasowy'' (2007) | ||
*''Symfonia'' (2007) | *''Symfonia'' (2007) | ||
− | *''Concerto in uno tempo per violino e orchestra (2007) | + | *''Concerto in uno tempo per violino e orchestra (2007) |
Utwory wokalno-instrumentalne: | Utwory wokalno-instrumentalne: | ||
*opera ''Król Lear'' (2007) | *opera ''Król Lear'' (2007) | ||
Linia 38: | Linia 38: | ||
*''Sześć pieśni do słów K. D. Szatrawskiego'' (2007) | *''Sześć pieśni do słów K. D. Szatrawskiego'' (2007) | ||
*''„Chaber music” - trzy pieśni do słów J. Joyce'a na Mezzo-sopran, Harfę (lub Fortepian) i Kontrabas'' (2008) | *''„Chaber music” - trzy pieśni do słów J. Joyce'a na Mezzo-sopran, Harfę (lub Fortepian) i Kontrabas'' (2008) | ||
− | *opera ''Happy garden of Life'' (2008) | + | *opera ''Happy garden of Life'' (2008) |
Utwory elektroakustyczne: | Utwory elektroakustyczne: | ||
*''„Story” na sopran, kontrabas, taśmę i video'' (2006) | *''„Story” na sopran, kontrabas, taśmę i video'' (2006) | ||
− | *''„Pre-tekst” na taśmę, stepującego aktora i beznamiętny głos kobiecy'' (2006) | + | *''„Pre-tekst” na taśmę, stepującego aktora i beznamiętny głos kobiecy'' (2006) |
==Bibliografia== | ==Bibliografia== |
Wersja z 22:04, 13 sie 2010
(1982- ) stronie kompozytorka
Spis treści
Biografia
Urodziła się w 1982 r. w Lidzbarku Warmińskim w rodzinie muzyków. Edukację muzyczną rozpoczęła w klasie fortepianu Marzeny Mierzejewskiej w Szkole Muzycznej w Lidzbarku Warmińskim, kontynuowała ją w Liceum Muzycznym im. Feliksa Nowowiejskiego w Gdańsku (w klasie fortepianu prof. Mariusza Trzebniaka). Studiowała kompozycję w klasie prof. Jana Antoniego Wichrowskiego na Akademii Muzycznej we Wrocławiu (dyplom w 2007 r.).
W ramach programu Socrates-Erasmus studiowała na Uniwersytecie Muzycznym w Bukareszcie w klasie kompozycji prof. Doimy Rotaru (w roku akademickim 2005/2006). Otrzymała również Stypendium Starosty „Lidzbarskie Kłobuki” (2007 r.) oraz stypendium Uniwersytetu w Oklahoma City (2008 r.).
Działalność artystyczna
Jest autorką utworów solowych, w tym wielu fortepianowych, kameralnych, symfonicznych, oper, muzyki do spektakli teatralnych oraz utworów elektroakustycznych. Jej utwory wykonywano w Warszawie, Wrocławiu, Gdyni, Opolu, Münster, Bukareszcie, ale również w Olsztynie i rodzinnym Lidzbarku Warmińskim. W swojej twórczości „podejmuje dialog z formami historycznymi (...), stosuje nowoczesny, poszukujący język dźwiękowy (...), równocześnie jednak tworzy muzykę czytelnią, wyrazistą emocjonalnie i prowokującą intelektualnie”[1].
Najważniejsze utwory
Utwory solowe:
- I Sonata na fortepian (2003)
- Suita na fortepian (2005)
- Absurdwaltzer na klarnet (2005)
- II Sonata na fortepian (2006)
- Sonata na altówkę (2005)
- 3 Mazurki na fortepian (2006)
- Pozytywka i Paradance (2006) [utwory fortepianowe dla dzieci na cztery ręce]
- Study na wiolonczelę (2008)
Utwory kameralne:
- Wariacje na skrzypce i fortepian (2002)
- Oberek na kontrabas i fortepian (2002)
- Walc weselny (2005)
- Ma-rim-bam-bom na cztery marimby (2006)
- Morir illa mare na flet, klarnet i waltornię (2006)
- Sonata na kontrabas i fortepian (2007)
- Kwintet smyczkowy (2008)
Utwory orkiestrowe i symfoniczne:
- Bangladesz (2003)
- Ballade Concertare na fortepian i orkiestrę (2006)
- Koncert kontrabasowy (2007)
- Symfonia (2007)
- Concerto in uno tempo per violino e orchestra (2007)
Utwory wokalno-instrumentalne:
- opera Król Lear (2007)
- Pieśń „Z odrobiną nieśmiałości” (2007)
- Sześć pieśni do słów K. D. Szatrawskiego (2007)
- „Chaber music” - trzy pieśni do słów J. Joyce'a na Mezzo-sopran, Harfę (lub Fortepian) i Kontrabas (2008)
- opera Happy garden of Life (2008)
Utwory elektroakustyczne:
- „Story” na sopran, kontrabas, taśmę i video (2006)
- „Pre-tekst” na taśmę, stepującego aktora i beznamiętny głos kobiecy (2006)
Bibliografia
- Szatrawski, Krzysztof Dariusz: Twórczość kompozytorska na Warmii i Mazurach po roku 1989 / Krzysztof D. Szatrawski // W: Kompozytorzy w kulturze XX-wiecznej Warmi / pod red. Krzysztofa D. Szatrawskiego. - Barczewo : Stowarzyszenie Inicjatyw Obywatelskich, 2009. - S. 11-25.
Zobacz też
- Sylwetka kompozytorki na stronie kultura.wp.pl
Przypisy
- ↑ Cyt. za: Szatrawski Krzysztof D., Twórczość kompozytorska na Warmii i Mazurach po roku 1989 [W:] Kompozytorzy w kulturze XX-wiecznej Warmi, pod red. Krzysztofa D. Szatrawskiego, Barczewo, Stowarzyszenie Inicjatyw Obywatelskich, s. 25.