Czytanki Marginesu 2011: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja przejrzana] | [wersja przejrzana] |
Biblioteka (dyskusja | edycje) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Image:Czytanki20911.jpg|thumb|right|250px|Źródło: [http://student.man.olsztyn.pl/news.php?id_news=654 http://student.man.olsztyn.pl] ]] | [[Image:Czytanki20911.jpg|thumb|right|250px|Źródło: [http://student.man.olsztyn.pl/news.php?id_news=654 http://student.man.olsztyn.pl] ]] | ||
− | Trzecia edycja projektu teatralnego pn. [[Czytanki Marginesu]], zorganizowanego w 2011 r. przez [[Scena Margines| Scenę Margines]] olsztyńskiego [[Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie| Teatru im. Stefana Jaracza]]. | + | Trzecia edycja projektu teatralnego pn. [[Czytanki Marginesu]], zorganizowanego w 2011 r. przez [[Scena Margines| Scenę Margines]] [[ewim:Olsztyn|olsztyńskiego]] [[Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie| Teatru im. Stefana Jaracza]]. |
==Organizator== | ==Organizator== | ||
*[[Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie]] | *[[Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie]] |
Wersja z 14:20, 30 sty 2014
Trzecia edycja projektu teatralnego pn. Czytanki Marginesu, zorganizowanego w 2011 r. przez Scenę Margines olsztyńskiego Teatru im. Stefana Jaracza.
Spis treści
Organizator
Opis
Opisywana edycja „ Czytanek”, składała się z pięciu spotkań artystycznych, organizowanych regularnie raz w miesiącu – zawsze w ostatni poniedziałek – o godzinie 18.00. Każde ze spotkań-widowisk stanowiło aktorską prezentację wybranych tekstów z literatury i myśli społecznej, pod względem tematyki zaś było skoncentrowane na utworach uznawanych z punktu widzenia obyczajowości za kontrowersyjne[1]. Organizatorzy opisali prezentowany w „Czytankach 2011” repertuar jako „dzieła nikczemne, dzieła kontrowersyjne w swej perwersji, będące odbiciem rojeń, snów, transgresywnej seksualności i erotyki, która pęta duszę, nierzadko doprowadzając człowieka do szaleństwa”[2]. Część prezentowanych utworów można jednocześnie określić mianem klasyki światowej (np. „Dekameron” Boccaccia). Według założeń Sceny „Margines” aktorska interpretacja prezentowanych utworów ma być przewrotną dekonstrukcją ich treści, odsłaniającą nowe znaczenia, konteksty i jakość. Opisywane akcje sceniczne miały miejsce w tymczasowej (z racji remontu budynku przy ul. 1 Maja) siedzibie Teatru przy ul. Pstrowskiego.
Przebieg
- Markiz de Sade „Filozofia w buduarze” – 31 stycznia
- Giovanni Boccaccio „Dekameron” – 28 lutego
- Jean Genet „Balkon” – 28 marca
- Włodzimierz Zagórski „XIII Księga Pana Tadeusza” – 25 kwietnia
- Pierre Choderlos de Laclos „Niebezpieczne związki” – 30 maja
Bibliografia
- 01/2011 : informator. – Olsztyn: Teatr im. Stefana Jaracza, 2011.