Olsztyńskie Spotkania Teatralne: Różnice pomiędzy wersjami

Z LEKSYKON KULTURY WARMII I MAZUR
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
(Przebieg)
(Przebieg)
Linia 24: Linia 24:
 
#[[II Olsztyńskie Spotkania Teatralne| Edycja II]] – 19-29 marca 1994 r.
 
#[[II Olsztyńskie Spotkania Teatralne| Edycja II]] – 19-29 marca 1994 r.
 
#[[III Olsztyńskie Spotkania Teatralne| Edycja III]] – 18-27 marca 1995 r.
 
#[[III Olsztyńskie Spotkania Teatralne| Edycja III]] – 18-27 marca 1995 r.
#[[IV Olsztyńskie Spotkania Teatralne| Edycja IV]] – 1996 r.
+
#[[IV Olsztyńskie Spotkania Teatralne| Edycja IV]] – 16-27 marca 1996 r.
 
#[[V Olsztyńskie Spotkania Teatralne| Edycja V]] – 1997 r.
 
#[[V Olsztyńskie Spotkania Teatralne| Edycja V]] – 1997 r.
 
#[[VI Olsztyńskie Spotkania Teatralne| Edycja VI]] – 1998 r.
 
#[[VI Olsztyńskie Spotkania Teatralne| Edycja VI]] – 1998 r.

Wersja z 11:59, 29 sie 2011

„Olsztyński Informator Kulturalny”, 1997, nr 3, s. [1].

Kilkudniowy olsztyński multigatunkowy przegląd-„maraton” spektakli w wykonaniu teatrów z kraju i zagranicy, zorganizowany w Olsztynie w 1993 r.

Organizator

Cele

  • przybliżanie mieszkańcom Olsztyna oraz Warmii i Mazur współczesnych krajowych i zagranicznych teatrów
  • zapoznanie mieszkańców Olsztyna oraz Warmii i Mazur tak ze współczesną (w tym alternatywną), jak i tradycyjną dramaturgią polską i zagraniczną

Charakterystyka

  • pojemna i eklektyczna formuła imprezy
  • nacisk na różnorodność prezentowanych scen i dramatów
  • zróżnicowanie tematów, gatunków, estetyki, konwencji i stylów
  • bogata oferta repertuarowa

Opis

W edycjach do 2008 r. na olsztyńskim przeglądzie występowało 158 teatrów z polski (m.in.: Teatr Narodowy, Teatr „Wierszalin” z Supraśla, Pantomima Wrocławska, Teatr Ósmego Dnia z Wrocławia, Teatr Witkacego z Zakopanego, Warszawska Opera Kameralna, Polski Teatr Tańca, Scena Plastyczna KUL z Lublina) oraz z zagranicy (Rosja, USA, Włochy, Serbia, Kanada, Izrael, Czechy, Szwecja, Niemcy, Włochy, Ukraina, Wielka Brytania).
Dzięki corocznej różnorodności teatrów oraz repertuaru impreza cieszy się wielką popularnością wśród publiczności [1].
W ramach Spotkań rozgrywa się również rozstrzygnięcie corocznej edycji plebiscytu na „Teatralną Kreację Roku” (patronat medialny – „Gazeta Olsztyńska”), czyli nagroda publiczności dla aktorki oraz aktora za najlepszą rolę kobiecą i męską z repertuaru olsztyńskiego teatru. Sponsorów i donatorów Teatru im. Jaracza honoruje się nagrodą Srebrnej Maski.

Przebieg

  1. Edycja I – 23-29 marca 1993 r.
  2. Edycja II – 19-29 marca 1994 r.
  3. Edycja III – 18-27 marca 1995 r.
  4. Edycja IV – 16-27 marca 1996 r.
  5. Edycja V – 1997 r.
  6. Edycja VI – 1998 r.
  7. Edycja VII – 1999 r.
  8. Edycja VIII – 2000 r.
  9. Edycja IX – 2001 r.
  10. Edycja X – 2002 r.
  11. Edycja XI – 2003 r.
  12. Edycja XII – 2004 r.
  13. Edycja XIII – 12-20 marca 2005 r.
  14. Edycja XIV – 18- 26 marca 2006 r.
  15. Edycja XV – 17- 25 marca 2007 r.
  16. Edycja XVI – 8-16 marca 2008 r.
  17. Edycja XVII – 21-29 marca 2009 r.
  18. Edycja XVIII – 20-28 marca 2010 r.

Przypisy

  1. „Ten mix dramatu, komedii, pantomimy i baletu, przyrządzany przez artystów częstokroć z pierwszych stron gazet, czy powszechnie znanych z ekranów kinowych i telewizyjnych, których spotkanie na olsztyńskiej ulicy, czy w klubach, budzi zawsze tyle sensacji i emocji” - Onichimowski Filip, Ze wspomnień starego miłośnika olsztyńskiego teatru, w: Warmińsko-Mazurski Dziennik Kulturalny 2008, Olsztyn, 2007, s. 82.

Bibliografia

  1. Borkowski, Ryszard: Poprzeczka w górę / Ryszard Borkowski / „Dziennik Pojezierza”. – 1997, nr 58 s. 4.