Koncert Europejski III: Różnice pomiędzy wersjami

Z LEKSYKON KULTURY WARMII I MAZUR
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
(Utworzył nową stronę „Trzecia edycja cyklicznie organizowanej tematycznej imprezy muzycznej pn. Koncerty Europejskie, zorganizowana 28 października 2004 r. w siedzibie olsztyńskiej [[W…”)
 
Linia 11: Linia 11:
 
**[[Anita Rywalska-Sosnowska]] (Santuzza – sopran)
 
**[[Anita Rywalska-Sosnowska]] (Santuzza – sopran)
 
**Krzysztof Gasz (Turiddu – tenor)
 
**Krzysztof Gasz (Turiddu – tenor)
**[[Agnieszka Dziewulska]] (Łucja, matka Turiddu - mezzosopran)
+
**[[Agnieszka Dziewulska-Pawłowska|Agnieszka Dziewulska]] (Łucja, matka Turiddu - mezzosopran)
 
**[[Leszek Kruk]] (Alfio, woźnica – baryton)
 
**[[Leszek Kruk]] (Alfio, woźnica – baryton)
 
**Blanka Dembosz (Lola, żona wonicy – sopran)
 
**Blanka Dembosz (Lola, żona wonicy – sopran)

Wersja z 16:31, 18 kwi 2011

Trzecia edycja cyklicznie organizowanej tematycznej imprezy muzycznej pn. Koncerty Europejskie, zorganizowana 28 października 2004 r. w siedzibie olsztyńskiej Filharmonii im. Feliksa Nowowiejskiego.

Organizator

Dyrygent

Wykonawcy

Opis

Zorganizowany przez olsztyńską filharmonię cykl Koncertów Europejskich miał uhonorować akcesję Polski do Unii Europejskiej (1 maja 2004 r.), a jednocześnie przedstawiać i popularyzować muzykę krajów Europy. Opisywany koncert, jako pierwszy z cyklu miał hasło przewodnie, będące zarazem podtytułem – Opera na Estradzie – „Cavalleria Rusticana” Pietro Mascagni. Odbył się w Sali Koncertowej olsztyńskiej Filharmonii (początek – godz. 19.00). Słowo wstępne wygłosił oraz całość poprowadził Janusz Bogdan Lewandowski.
Prezentowana podczas opisywanego koncertu opera Mascganiego (1863-1945) – Rycerskość wieśniacza, jest najsłynniejszym dziełem kompozytora i osiągnęła największy sukces. Premiera opery miała miejsce w 1890 r. w Rzymie. Akcja utworu rozgrywa się pod koniec XIX w. na Sycylii – przedstawiając historię miłości i zdrady czworga młodych ludzi. Dzieło należy do kategorii weryzmu muzycznego – tak też nie posiada rozbudowanych linii melodycznych w stylu bel canto, a tekst bohaterów zbudowany jest w formie dramatycznego recytatywu.

Bibliografia

  1. Program : 59. sezon artystyczny 2004/2005. – Olsztyn: Filharmonia im. Feliksa Nowowiejskiego, 2004.

Zobacz też