Olsztyńskie Promocje Artystyczne: Różnice pomiędzy wersjami

Z LEKSYKON KULTURY WARMII I MAZUR
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja przejrzana]
Linia 43: Linia 43:
 
Efekty: Kontynuacja amatorskiej działalności tkackiej oraz tradycyjnych metod i technik tkackich. Wymiana doświadczeń artystycznych i wykonawczych. Podniesienie estetyki prezentowanych prac.  
 
Efekty: Kontynuacja amatorskiej działalności tkackiej oraz tradycyjnych metod i technik tkackich. Wymiana doświadczeń artystycznych i wykonawczych. Podniesienie estetyki prezentowanych prac.  
  
* [[IV Wojewódzki Przegląd Zespołów Kolędujących i Jasełkowych w  Barczewie]] - 11-12.12.1998<br>
+
* [[IV Przegląd Grup Kolędujących w  Barczewie]] - 11-12.12.1998<br>
 
Efekty: Wzrost poziomu artystycznego prezentowanych widowisk teatralnych. Wzrost zainteresowania dzieci i młodzieży oraz instruktorów prowadzących zespoły teatralne tą forma pracy i prezentacji teatralnych
 
Efekty: Wzrost poziomu artystycznego prezentowanych widowisk teatralnych. Wzrost zainteresowania dzieci i młodzieży oraz instruktorów prowadzących zespoły teatralne tą forma pracy i prezentacji teatralnych
  

Wersja z 21:35, 18 lip 2011

Pierwszy cykl imprez zorganizowany w 1998 r. na terenie województwa olsztyńskiego, następne po zmianach administracyjnych naszą nazwę Warmińsko-Mazurskie Promocje Artystyczne.


Cele

  • Konfrontacja i promocja osiągnięć z dziedziny amatorskiej działalności artystycznej
  • Kontynuowanie i rozwijanie tradycyjnych, sprawdzonych wartości kulturalnych
  • Animacja kulturalna środowisk z utrudnionym dostępem do kultury
  • Wspieranie procesu rozwoju tożsamości kulturowej
  • Kształtowanie poczucia więzi i przynależności do wspólnoty kulturowej

Organizator

  • Regionalny Ośrodek Kultury w Olsztynie
  • ośrodki kultury w miejscowościach, gdzie odbywały się przeglądy: Bartoszyce, Pilnik, Piecki, Mrągowo, Jeziorany, Biskupiec, Kętrzyn, Barczewo. Wybierając współorganizatorów Regionalny Ośrodek Kultury w Olsztynie kierował się zamiarem stworzenia większych możliwości prezentacji twórczych ludzi mieszkających na terenach oddalonych od większych ośrodków życia kulturalnego w województwie. Jednocześnie chciano w konkretny i wymierny sposób dowartościować małe ośrodki kultury oraz animatorów i twórców tam działających. Instruktorzy amatorskiego ruchu artystycznego z Regionalnego Ośrodka Kultury w Olsztynie organizowali specjalistyczne warsztaty artystyczne: muzyczne, plastyczne, teatralne. Udzielali konsultacji i instruktażu uczestnikom przeglądów.

Adresaci

Osoby i zespoły zajmujące się różnymi formami działalności artystycznej.

Przewidywane efekty

  • Wykreowanie modelu uczestnictwa w kulturze, pozwalającego zachować tożsamość narodową i regionalną
  • Zaktywizowanie środowisk lokalnych oraz utrzymanie ciągłości amatorskiej twórczości artystycznej w województwie
  • Wzrost poziomu artystycznego i organizacyjnego amatorskiego ruchu artystycznego
  • Postrzeganie sztuki amatorskiej jako ciekawej i szlachetnej formy osobistych wypowiedzi twórców – amatorów
  • Utrwalenie tradycyjnych (narodowych i ludowych, regionalnych) wartości kulturalnych
  • Profilaktyka i terapia patologii społecznych

Imprezy zorganizowane w ramach Promocji

Efekty: Podtrzymanie tradycji haftu ludowego. Zapewnienie cyklicznej konfrontacji prac hafciarek, wpływającej na stały wzrost poziomu artystycznego prac i ich precyzję wykonawczą

- eliminacje rejonowe w Pilniku - eliminacje rejonowe w Pieckach Przegląd w Jezioranach- 14.06.1998
Efekty: kontynuowanie oraz przypominanie tradycyjnego folkloru muzycznego. Wzrost poziomu artystycznego zespołów ludowych. Wzrost zainteresowania środowisk lokalnych muzyką folklorystyczną

Efekty: zaktywizowanie i utrzymanie ciągłości amatorskiej twórczości plastycznej w województwie. Nobilitacja uznanych talentów i satysfakcja dana młodym (wiekiem lub stażem artystycznym) jeszcze nieznanym, plastykom amatorom

Efekty: kontynuowanie tradycji systematycznej konfrontacji prac rzeźbiarzy- amatorów. Wzrost zainteresowania tą trudną sztuką plastyczną wśród młodzieży. Wzrost poziomu artystycznego prezentowanych prac rzeźbiarskich.

Efekty: Kontynuacja amatorskiej działalności tkackiej oraz tradycyjnych metod i technik tkackich. Wymiana doświadczeń artystycznych i wykonawczych. Podniesienie estetyki prezentowanych prac.

Efekty: Wzrost poziomu artystycznego prezentowanych widowisk teatralnych. Wzrost zainteresowania dzieci i młodzieży oraz instruktorów prowadzących zespoły teatralne tą forma pracy i prezentacji teatralnych


Wspólne efekty końcowe

  • Dzięki nagrodom Ministerstwa Kultury i Sztuki – znaczące podniesienie prestiżu przeglądów artystycznych
  • Utrwalenie tradycyjnych (narodowych, regionalnych, ludowych) wartości kulturalnych
  • Postrzeganie sztuki amatorskiej jako ciekawej i szlachetnej formy osobistych wypowiedzi twórców – amatorów
  • Wzrost poziomu organizacyjnego i artystycznego twórczości amatorskiej w województwie
  • Zaktywizowanie środowisk lokalnych oraz utrzymanie ciągłości amatorskiej działalności artystycznej
  • Wykreowanie modeli kreatywnego uczestnictwa w kulturze, pozwalających zachować tożsamość regionalną i narodową
  • Profilaktyka i terapia patologii społecznych poprzez budzenie i rozwijanie zainteresowań artystycznych

Bibliografia

  1. Wniosek o dotację, 1998, Archiwum Centrum Edukacji i Inicjatyw Kulturalnych w Olsztynie, Sygn. 8/235
  2. Sprawozdanie merytoryczne z realizacji „Olsztyńskich Promocji Artystycznych” w 1998 r. Archiwum Centrum Edukacji i Inicjatyw Kulturalnych w Olsztynie, Sygn. 8/235