Warmińsko-Mazurskie Promocje Artystyczne – 1999 r.: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja nieprzejrzana] | [wersja nieprzejrzana] |
(Utworzył nową stronę „Drugi cykl imprez kulturalnych zorganizowany w 1999 r. Pierwszy zorganizowany był pod nazwą Olsztyńskie Promocje Artystyczne. Zmiana nazwy związana była z pow…”) |
|||
Linia 56: | Linia 56: | ||
[[Category:Konkursy]] | [[Category:Konkursy]] | ||
[[Category:Rzeźba]] | [[Category:Rzeźba]] | ||
− | [[Category: | + | [[Category:Rzemiosło artystyczne]] |
[[Category:Rzeźba]] | [[Category:Rzeźba]] | ||
[[Category:Malarstwo]] | [[Category:Malarstwo]] |
Wersja z 12:12, 13 gru 2010
Drugi cykl imprez kulturalnych zorganizowany w 1999 r. Pierwszy zorganizowany był pod nazwą Olsztyńskie Promocje Artystyczne. Zmiana nazwy związana była z powstaniem województwa warmińsko-mazurskiego w wyniku reformy administracyjnej w Polsce.
Spis treści
Cele
- Animacja kulturalna środowisk z utrudnionym dostępem do kultury
- Konfrontacja i promocja osiągnięć z dziedziny amatorskiej działalności artystycznej
- Kontynuowanie i rozwijanie tradycyjnych, sprawdzonych wartości kulturowych
- Reintegracja z nowymi obszarami terytorialnymi województwa
Organizator
- Regionalny Ośrodek Kultury w Olsztynie oraz poszczególne ośrodki kultury województwa w zależności od organizowanej imprezy. Regionalny Ośrodek Kultury w Olsztynie: formułował i rozsyłał regulaminy, organizował konsultacje merytoryczne i organizacyjne, zbierał i dokonywał selekcji prac plastycznych, organizował systematyczne konsultacje merytoryczne i organizacyjne dla zespołów folklorystycznych, przygotowywał dyplomy dla uczestników oraz zapewniał udział instruktorów w pracach jury poszczególnych przeglądów.
Imprezy zorganizowane w ramach Promocji
Efekty: kontynuowanie oraz przypominanie tradycyjnego folkloru muzycznego. Wzrost poziomu artystycznego zespołów ludowych. Wzrost zainteresowania środowisk lokalnych muzyką folklorystyczną. Aktywizacja środowisk lokalnych ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki obszarów wielokulturowych i przygranicznych
Efekty: Zaktywizowanie i utrzymanie ciągłości amatorskiej twórczości plastycznej w województwie. Nobilitacja uznanych talentów i satysfakcja dana młodym (wiekiem lub stażem artystycznym), jeszcze nieznanym, plastykom amatorom.
Efekty: Podtrzymywanie tradycji haftu ludowego. Zapewnienie cyklicznej konfrontacji prac hafciarek, wpływającej na stały wzrost poziomu artystycznego prac i ich precyzję wykonawczą
Efekty: Kontynuowanie tradycji systematycznej konfrontacji prac rzeźbiarzy – amatorów. Wzrost zainteresowania tą trudną techniką plastyczną wśród młodzieży. Wzrost poziomu artystycznego prezentowanych prac rzeźbiarskich. Przewaga prac wykonanych w drewnie.
Efekty: Kontynuacja amatorskiej działalności tkackiej oraz tradycyjnych metod i technik tkackich. Wymiana doświadczeń artystycznych i wykonawczych. Podniesienie estetyki prezentowanych prac.
Efekty : wzrost poziomu artystycznego prezentowanych widowisk teatralnych. Wzrost zainteresowania dzieci i młodzieży oraz instruktorów prowadzących zespoły teatralne tą formą pracy i prezentacji teatralnych. Kontynuowanie oraz przypomnienie tradycyjnych przedstawień obrzędowych wywodzących się z polskiej kultury narodowej. Wzrost zainteresowania widzów przeglądami.
Efekty: Podtrzymanie tradycji związanych z okresem Świąt Bożego Narodzenia. Ukazanie (szczególnie dzieciom) możliwości uzyskania satysfakcji i przyjemności z samodzielnego lub rodzinnego wykonania ozdób choinkowych i kartek z życzeniami świątecznymi.
Wspólne efekty końcowe
- Dzięki nagrodom Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego – znaczące podniesienie prestiżu przeglądów artystycznych
- Utrwalenie tradycyjnych (narodowych, ludowych, regionalnych) wartości kulturalnych
- Postrzeganie sztuki amatorskiej jako ciekawej i szlachetnej formy osobistych wypowiedzi twórców
- Zaktywizowanie środowisk lokalnych oraz utrzymanie ciągłości amatorskiej działalności artystycznej
- Wzrost poziomu organizacyjnego i artystycznego imprez
- Wykreowanie modeli kreatywnego uczestnictwa w kulturze, pozwalających zachować tożsamość regionalną i narodową
- Profilaktyka i terapia patologii społecznych poprzez budzenie i rozwijanie zainteresowań artystycznych
- Aktywizacja środowisk lokalnych, szczególnie w małych miastach i wioskach zaniedbanych kulturalnie, uwzględniająca specyfikę obszarów przygranicznych i wielokulturowych
Bibliografia
- Sprawozdanie merytoryczne z realizacji „Warmińsko-Mazurskich Promocji Artystycznych”, 1999, Archiwum Centrum Edukacji i Inicjatyw Kulturalnych w Olsztynie, Sygn. 28/43-48