Dni Sztuki w Reszlu: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja nieprzejrzana] | [wersja nieprzejrzana] |
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | Spotkania polsko-niemieckie organizowane w Reszlu od 1994 r. | + | Spotkania polsko-niemieckie organizowane w Reszlu od 1994 r. w cyklu dwuletnim. |
− | |||
==Organizator== | ==Organizator== | ||
* [[Stowarzyszenie Kulturalne „Zamek” w Reszlu]] | * [[Stowarzyszenie Kulturalne „Zamek” w Reszlu]] | ||
Linia 8: | Linia 7: | ||
* Pokonywanie wzajemnych uprzedzeń w atmosferze sztuki i doznań artystycznych | * Pokonywanie wzajemnych uprzedzeń w atmosferze sztuki i doznań artystycznych | ||
==Opis== | ==Opis== | ||
− | Festiwal zorganizowano dzięki inicjatywie Hansa-Joachima Früha, zamieszkałego w Kolonii. Podczas licznych podróży zawodowych, biznesowych do Polski odkrył zamek w Reszlu. „Twórcza atmosfera tego pięknego zamku zrodziła pomysł, aby za pośrednictwem sztuki przyczynić się do nawiązywania przyjaźni pomiędzy artystami z Niemiec i z Polski, do likwidowania uprzedzeń” <ref> Szyłłejko, Tadeusz, ''Reszelskie rozmowy'', „Gazeta Warmii i Mazur”, 1994, nr 211, s. 4 </ref>. Reszelski festiwal to dzieło artystów i ludzi biznesu – miłośników sztuki. Festiwal w założeniu to impreza bardzo otwarta, łącząca kierunki tradycyjne z nowoczesnymi pod względem estetyki i różnorodności form. Zamiarem organizatorów było stworzenie nowoczesnej formuły Festiwalu - połączenie sztuki i turystyki. „Zdaniem Piotra Marka Krajniaka, pianisty polskiego osiadłego na stałe w Kolonii, a tutaj pełniącego funkcję kierownika artystycznego Dni Sztuki, byłaby to najbardziej nowoczesna formuła festiwalu, z przyszłością – (…) , biorąc za wzór model festiwalu w Szlezwiku- Holsztynie” <ref> Szyłłejko, Tadeusz, ''Sztuka i business'', „Gazeta Warmii i Mazur”, 1995, nr 203, s. 6</ref>. Spotkania w Reszlu cieszyły się dużą popularnością u mieszkańców miasteczka, oraz przybyłych gości z Polski, Niemiec i innych krajów. Programem uzupełniającym były spotkania na dziedzińcu zamkowym, warsztaty i dyskusje z artystami. | + | Festiwal zorganizowano dzięki inicjatywie Hansa-Joachima Früha, zamieszkałego w Kolonii. Podczas licznych podróży zawodowych, biznesowych do Polski odkrył zamek w Reszlu. „Twórcza atmosfera tego pięknego zamku zrodziła pomysł, aby za pośrednictwem sztuki przyczynić się do nawiązywania przyjaźni pomiędzy artystami z Niemiec i z Polski, do likwidowania uprzedzeń” <ref> Szyłłejko, Tadeusz, ''Reszelskie rozmowy'', „Gazeta Warmii i Mazur”, 1994, nr 211, s. 4 </ref>. Reszelski festiwal to dzieło artystów i ludzi biznesu – miłośników sztuki. Festiwal w założeniu to impreza bardzo otwarta, łącząca kierunki tradycyjne z nowoczesnymi pod względem estetyki i różnorodności form. Zamiarem organizatorów było stworzenie nowoczesnej formuły Festiwalu - połączenie sztuki i turystyki. „Zdaniem Piotra Marka Krajniaka, pianisty polskiego osiadłego na stałe w Kolonii, a tutaj pełniącego funkcję kierownika artystycznego Dni Sztuki, byłaby to najbardziej nowoczesna formuła festiwalu, z przyszłością – (…) , biorąc za wzór model festiwalu w Szlezwiku- Holsztynie” <ref> Szyłłejko, Tadeusz, ''Sztuka i business'', „Gazeta Warmii i Mazur”, 1995, nr 203, s. 6</ref>. Pierwsze festiwale zdominowane były przez sztuki plastyczne, ale z czasem organizatorzy zapraszali również artystów innych dziedzin. Wprowadzono również forum dyskusyjne poświęcone tematom społeczno-politycznym jako platformę wymiany myśli i poglądów. Spotkania w Reszlu cieszyły się dużą popularnością u mieszkańców miasteczka, oraz przybyłych gości z Polski, Niemiec i innych krajów. Programem uzupełniającym były spotkania na dziedzińcu zamkowym, warsztaty i dyskusje z artystami. Pierwsze dwie edycje zorganizowano w dwóch kolejnych latach, ale ostatecznie zdecydowano się na cykl dwuletni. |
==Edycje== | ==Edycje== | ||
* [[Dni Sztuki Reszel ’94]] | * [[Dni Sztuki Reszel ’94]] |
Wersja z 21:12, 13 wrz 2011
Spotkania polsko-niemieckie organizowane w Reszlu od 1994 r. w cyklu dwuletnim.
Spis treści
Organizator
- Stowarzyszenie Kulturalne „Zamek” w Reszlu
- Stowarzyszenie Wspierania Dorobku Kulturalnego Warmii i Mazur z Düsseldorfu
Cele
- Stworzenie impulsu do żywszej wymiany kulturalnej pomiędzy Polską i Niemcami
- Pokonywanie wzajemnych uprzedzeń w atmosferze sztuki i doznań artystycznych
Opis
Festiwal zorganizowano dzięki inicjatywie Hansa-Joachima Früha, zamieszkałego w Kolonii. Podczas licznych podróży zawodowych, biznesowych do Polski odkrył zamek w Reszlu. „Twórcza atmosfera tego pięknego zamku zrodziła pomysł, aby za pośrednictwem sztuki przyczynić się do nawiązywania przyjaźni pomiędzy artystami z Niemiec i z Polski, do likwidowania uprzedzeń” [1]. Reszelski festiwal to dzieło artystów i ludzi biznesu – miłośników sztuki. Festiwal w założeniu to impreza bardzo otwarta, łącząca kierunki tradycyjne z nowoczesnymi pod względem estetyki i różnorodności form. Zamiarem organizatorów było stworzenie nowoczesnej formuły Festiwalu - połączenie sztuki i turystyki. „Zdaniem Piotra Marka Krajniaka, pianisty polskiego osiadłego na stałe w Kolonii, a tutaj pełniącego funkcję kierownika artystycznego Dni Sztuki, byłaby to najbardziej nowoczesna formuła festiwalu, z przyszłością – (…) , biorąc za wzór model festiwalu w Szlezwiku- Holsztynie” [2]. Pierwsze festiwale zdominowane były przez sztuki plastyczne, ale z czasem organizatorzy zapraszali również artystów innych dziedzin. Wprowadzono również forum dyskusyjne poświęcone tematom społeczno-politycznym jako platformę wymiany myśli i poglądów. Spotkania w Reszlu cieszyły się dużą popularnością u mieszkańców miasteczka, oraz przybyłych gości z Polski, Niemiec i innych krajów. Programem uzupełniającym były spotkania na dziedzińcu zamkowym, warsztaty i dyskusje z artystami. Pierwsze dwie edycje zorganizowano w dwóch kolejnych latach, ale ostatecznie zdecydowano się na cykl dwuletni.