Dni Sztuki w Reszlu: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja nieprzejrzana] | [wersja nieprzejrzana] |
(Utworzył nową stronę „Spotkania polsko-niemieckie organizowane w Reszlu od 1994 r. ==Organizator== * Stowarzyszenie Kulturalne „Zamek” w Reszlu * Stowarzyszenie Wspierania Dorobku K…”) |
|||
Linia 13: | Linia 13: | ||
* [[Dni Sztuki Reszel ’95]] | * [[Dni Sztuki Reszel ’95]] | ||
* [[Dni Sztuki Reszel ’97]] | * [[Dni Sztuki Reszel ’97]] | ||
+ | * [[Dni Sztuki Reszel '99]] | ||
==Przypisy== | ==Przypisy== | ||
<references/> | <references/> |
Wersja z 21:05, 13 wrz 2011
Spotkania polsko-niemieckie organizowane w Reszlu od 1994 r.
Spis treści
Organizator
- Stowarzyszenie Kulturalne „Zamek” w Reszlu
- Stowarzyszenie Wspierania Dorobku Kulturalnego Warmii i Mazur z Düsseldorfu
Cele
- Stworzenie impulsu do żywszej wymiany kulturalnej pomiędzy Polską i Niemcami
- Pokonywanie wzajemnych uprzedzeń w atmosferze sztuki i doznań artystycznych
Opis
Festiwal zorganizowano dzięki inicjatywie Hansa-Joachima Früha, zamieszkałego w Kolonii. Podczas licznych podróży zawodowych, biznesowych do Polski odkrył zamek w Reszlu. „Twórcza atmosfera tego pięknego zamku zrodziła pomysł, aby za pośrednictwem sztuki przyczynić się do nawiązywania przyjaźni pomiędzy artystami z Niemiec i z Polski, do likwidowania uprzedzeń” [1]. Reszelski festiwal to dzieło artystów i ludzi biznesu – miłośników sztuki. Festiwal w założeniu to impreza bardzo otwarta, łącząca kierunki tradycyjne z nowoczesnymi pod względem estetyki i różnorodności form. Zamiarem organizatorów było stworzenie nowoczesnej formuły Festiwalu - połączenie sztuki i turystyki. „Zdaniem Piotra Marka Krajniaka, pianisty polskiego osiadłego na stałe w Kolonii, a tutaj pełniącego funkcję kierownika artystycznego Dni Sztuki, byłaby to najbardziej nowoczesna formuła festiwalu, z przyszłością – (…) , biorąc za wzór model festiwalu w Szlezwiku- Holsztynie” [2]. Spotkania w Reszlu cieszyły się dużą popularnością u mieszkańców miasteczka, oraz przybyłych gości z Polski, Niemiec i innych krajów. Programem uzupełniającym były spotkania na dziedzińcu zamkowym, warsztaty i dyskusje z artystami.