Noce Teatru i Poezji w Elblągu: Różnice pomiędzy wersjami

Z LEKSYKON KULTURY WARMII I MAZUR
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
(Opis)
(Opis)
Linia 4: Linia 4:
 
==Opis==
 
==Opis==
 
Dorocznie impreza miała miejsce w zabytkowej części miasta – m.in. na dziedzińcu elbląskiego [[Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Elblągu| Muzeum Archeologiczno-Historycznego]] czy na Podzamczu starówki.<br>
 
Dorocznie impreza miała miejsce w zabytkowej części miasta – m.in. na dziedzińcu elbląskiego [[Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Elblągu| Muzeum Archeologiczno-Historycznego]] czy na Podzamczu starówki.<br>
W opisywanym projekcie połączono prezentację i promocję dwóch sztuk – teatru i literatury. Większość z edycji Nocy miała przede wszystkim charakter muzyczny, ale podczas kolejnych wieczorów prezentowano też programy z zakresu innych sztuk: filmu (projekcje tradycyjne oraz z muzyką „na żywo”), literatury (spotkania i dyskusje), teatru w wersji komediowej (kabaret) czy opery i operetki. Koncerty podczas – i to zarówno utworów lirycznych, jak i satyrycznych, czy z zakresu muzyki jazzowej, a nawet alternatywnej. Każda edycja Festiwalu zapewniała więc widzom programy prezentujące różnorodność dziedzin i stylów muzycznych, aby jak najpełniej oddać współczesne tendencje wielokulturowości – również w dziedzinie rozrywki. Z każdym rokiem edycje były coraz bardziej rozbudowane pod względem programu.<br>
+
W opisywanym projekcie połączono prezentację i promocję dwóch sztuk – teatru i literatury. Większość z edycji Nocy miała przede wszystkim charakter muzyczny, ale podczas kolejnych wieczorów prezentowano też programy z zakresu innych sztuk: filmu (projekcje tradycyjne oraz z muzyką „na żywo”), literatury (spotkania i dyskusje), teatru w wersji komediowej (kabaret) czy opery i operetki. Z każdym rokiem edycje były coraz bardziej rozbudowane pod względem programu. Koncerty prezentowane podczas kolejnych dni przedstawiały zarówno utwory liryczne, jak i satyryczne, jazzowe, czy nawet alternatywnej. Każda edycja Festiwalu zapewniała więc widzom programy charakteryzujące się różnorodnością w zakresie stylów muzycznych, aby jak najpełniej oddać współczesne tendencje wielokulturowości – również w dziedzinie rozrywki.<br>
Organizatorzy dorocznie zapraszali na festiwal najlepszych uczestników festiwali piosenki, które odbywały się w danym roku w całej Polsce, w tym wokalistów pochodzących z Warmii i Mazur. W ten sposób elbląscy widzowie mogli poznać laureatów m.in. m.in. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, [[Ogólnopolski Festiwal Sztuki Słowa „Czy to jest kochanie?”| Ogólnopolskiego Festiwalu Sztuki Słowa ...Czy to jest kochanie?”]], Studenckiego Festiwalu Piosenki w Krakowie czy [[Ogólnopolskie Spotkania Zamkowe „Śpiewajmy Poezję”| Ogólnopolskich Spotkań Zamkowych „Śpiewajmy Poezję”]]. Dorocznie też każdy dzień festiwalu podsumowywał recital zaproszonej gwiazdy piosenki poetyckiej, np. Grzegorza Turnaua, Justyny Steczkowskiej czy artystów z krakowskiej Piwnicy pod Baranami.
+
Organizatorzy dorocznie zapraszali na festiwal najlepszych uczestników różnych festiwali piosenki, odbywających się w danym roku w całej Polsce, w tym wokalistów pochodzących z Warmii i Mazur. W ten sposób elbląscy widzowie mogli poznać laureatów m.in. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, [[Ogólnopolski Festiwal Sztuki Słowa „Czy to jest kochanie?”| Ogólnopolskiego Festiwalu Sztuki Słowa ...Czy to jest kochanie?”]], Studenckiego Festiwalu Piosenki w Krakowie czy [[Ogólnopolskie Spotkania Zamkowe „Śpiewajmy Poezję”| Ogólnopolskich Spotkań Zamkowych „Śpiewajmy Poezję”]]. Dorocznie też każdy dzień festiwalu podsumowywał recital zaproszonej gwiazdy piosenki poetyckiej, np. Grzegorza Turnaua, Justyny Steczkowskiej czy artystów z krakowskiej Piwnicy pod Baranami.<br>
Część Festiwalu wypełniały też programy artystów kabaretowych z całej Polski – zespołów oraz artystów występujących indywidualnie. W ostatnim dniu Festiwalu najczęściej odbywał się koncert, przygotowywany specjalnie na opisywaną edycję imprez – częstokroć tematyczny.
+
Część Festiwalu wypełniały programy artystów kabaretowych z całej Polski – zespołów oraz artystów występujących indywidualnie. W ostatnim dniu Festiwalu najczęściej odbywał się koncert, przygotowywany specjalnie na opisywaną edycję imprez – częstokroć tematyczny.
  
 
==Edycje==
 
==Edycje==

Wersja z 13:11, 29 sie 2011

Wieloletni multidyscyplinarny projekt artystyczny o podtytule „Festiwal Piosenki Wartościowej”, realizowany w Elblągu od 1997 r.

Organizator

Opis

Dorocznie impreza miała miejsce w zabytkowej części miasta – m.in. na dziedzińcu elbląskiego Muzeum Archeologiczno-Historycznego czy na Podzamczu starówki.
W opisywanym projekcie połączono prezentację i promocję dwóch sztuk – teatru i literatury. Większość z edycji Nocy miała przede wszystkim charakter muzyczny, ale podczas kolejnych wieczorów prezentowano też programy z zakresu innych sztuk: filmu (projekcje tradycyjne oraz z muzyką „na żywo”), literatury (spotkania i dyskusje), teatru w wersji komediowej (kabaret) czy opery i operetki. Z każdym rokiem edycje były coraz bardziej rozbudowane pod względem programu. Koncerty prezentowane podczas kolejnych dni przedstawiały zarówno utwory liryczne, jak i satyryczne, jazzowe, czy nawet alternatywnej. Każda edycja Festiwalu zapewniała więc widzom programy charakteryzujące się różnorodnością w zakresie stylów muzycznych, aby jak najpełniej oddać współczesne tendencje wielokulturowości – również w dziedzinie rozrywki.
Organizatorzy dorocznie zapraszali na festiwal najlepszych uczestników różnych festiwali piosenki, odbywających się w danym roku w całej Polsce, w tym wokalistów pochodzących z Warmii i Mazur. W ten sposób elbląscy widzowie mogli poznać laureatów m.in. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, Ogólnopolskiego Festiwalu Sztuki Słowa ...Czy to jest kochanie?”, Studenckiego Festiwalu Piosenki w Krakowie czy Ogólnopolskich Spotkań Zamkowych „Śpiewajmy Poezję”. Dorocznie też każdy dzień festiwalu podsumowywał recital zaproszonej gwiazdy piosenki poetyckiej, np. Grzegorza Turnaua, Justyny Steczkowskiej czy artystów z krakowskiej Piwnicy pod Baranami.
Część Festiwalu wypełniały programy artystów kabaretowych z całej Polski – zespołów oraz artystów występujących indywidualnie. W ostatnim dniu Festiwalu najczęściej odbywał się koncert, przygotowywany specjalnie na opisywaną edycję imprez – częstokroć tematyczny.

Edycje

Bibliografia

  1. AB: Jedenaste, nie przespane… / Jan Michalski // „Tydzień w Elblągu”. – 2007, nr 15, s. 8-9.
  2. Czyżyk, Antoni: Znów pójdziemy na całość / Antoni Czyżyk ; rozm. przepr. Barbara Brumer // „Tydzień w Elblągu”. – 2009, nr 15, s. 10-11.
  3. JD: Noce… w pełni / JD // „Tydzień w Elblągu”. – 2009, nr 15, s. 12.